Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa
Consulta pública prèvia a l’elaboració del Decret d’Orientació educativa
Hi ha aspectes que no s’han tingut en compte i que haurien de ser valorats per l’Administració Educativa de la Generalitat de Catalunya?
Molts autistes i altres neurodivergents pateixen desordres d'integració sensorial, l'ambient escolar sovint és hostil i insuportable. Les adaptacions sensorials les han de fer terapeutes ocupacionals especialitzats en integració sensorial. Cal disposar de TO's o bé permetre a les famílies facilitar el recurso i deixar d'impedir l'observacio per part de professionals externs i la formació a docents i orientadors
Llistat d'adhesions
Reportar contingut inapropiat
Aquest contingut no és apropiat?
Detalls del comentari
Estàs veient un sol comentari
Mostra tots els comentaris
Hi ha estudis que demostren les conseqüències per a persones autistes de la manca d'atenció als aspectes sensorials i de la manca de suport visual i estructura. Sabem que implica un major estat d'alerta, que implica més cortisol, i la conseqüent disminució del sistema immunitari. Per tant, podem afirmar que la manca de suports i adaptacions emmalalteix a les persones autistes. Si li afegim que el nou currículum potencia el treball cooperatiu creant un ambient sensorialment més insuportable. A més, es treballa menys amb material editat i restem suport visual i estructura. Estem maltractant a les persones autistes, generant una resposta biològica desmesurada al seu organisme que té conseqüències biològiques greus, tots els canvis són bons si els recursos en quant a inclusió estan presents i les persones autistes es poden regular i tenen adaptacions visuals que estructuren l'ambient.
Carregant els comentaris ...