" class="part-icon-bars">

Pla territorial parcial del Penedès

PTP Penedès

Fase 3 de 3
Elaboració d'informes de resum d'aportacions 01-12-2020 - 26-02-2021
Veure les fases

Logis Penedès. Una logística sostenible

24/11/2020 14:44  
La logística aporta 29.900 M€ (13,9%) al VAB català,crea i manté 128.000 llocs de treball. Cada € invertit pel sector públic, suposa 12€ d'inversió privada. Si enlloc de negar la logística, la fem més eficaç i sostenible? Logis Penedès connectaria la comarca amb les infraestructures que la travessen, promouria sectors propis (vinícola amb 56% d'exportació), donaria serveis que la fan sostenible:subministrament d'energies netes, controls de qualitat, compactació de càrrrega, centres d'innovació..
Número d'adhesions12

Referència: II-PROP-2020-11-79955
Versió 1 (de 1) veure altres versions

Compartir l'enllaç:

Si us plau, enganxa aquest codi a la teva pàgina:

<script src="https://participa.gencat.cat/processes/ptppenedes/f/2902/proposals/79955/embed.js"></script>
<noscript><iframe src="https://participa.gencat.cat/processes/ptppenedes/f/2902/proposals/79955/embed.html" frameborder="0" scrolling="vertical"></iframe></noscript>

Comentaris més votats

0 a favor (0.0%)

Cap comentari amb vots

0 en contra (0.0%)

Cap comentari amb vots

Detalls del comentari

Estàs veient un sol comentari

Mostra tots els comentaris

Conversa amb Plataforma Defensa del Llentiscle

Logis Penedes es un projecte sense cap ni peus en la ubicacio qie es proposa. Hi ha massa presio residencial, paissatgista, vitivinicola, agraria, enoturisme... si es fa aqui obligara a ampliar mes i infraestructures ja al limit e hipotecara mes el futur. La linea de rodalies no podra absorvir transit trens mercaderies. En 10 anys s'haura de fer variant per comarques central i el Logis perdra sentit al Penedes.

Es parlar molt com a opinió personal però poc sustentada. Ex: "La linea de rodalies no podrà absorvir transit trens mercaderies". Jo vaig fer la consulta a ADIF, i em va respondre per escrit però sense que impliquès cap compromís (lògic), que la línia podria absorbir 17 trens de mercaderies/dia (que era la quantitat màxima que jo li preguntava)

Evidentment tot el que es diu aqui son opinions. Sustentada o no, es tambe una opinio. 17 trens/dia es molt poc en termes de absorvir significativament trafic camions (es necesitarien 100 trens al dia), en qualsevol cas 17 trens de mercaderies pasant de nit fan un soroll i vibracions important... jo crec q per la linea de rodalies sera un desastre. I basar el logis en aixo, un fracas.

17 trens al dia són 20.400 tn de mercaderia al dia. Si un camió porta de mitja 15 tn estem parlant de 1360 camions al dia. Per a mi no seria un fracàs treure'ls de la carretera

En absolut, seria tot un èxit estic d'acord, pero seria un fracas si es a costa de empitjora la vida dels ciutadans que viuen a la vora elinea del tren, i s'hipoteca la resta de sectors tradicionals per ferhi un poligon especulatiu. Tot aixo seria positiu traslladant a comarques centrals que necesiten de les inversions, sense els costos de la mateixa.

I el que es pitjor, que per instalar el 3er rail de la linea de rodalies haguem deixat sense servei de rodalies a tota la poblacio durant 6 mesos es un escandol... hores de retard i d'espera no es contabilitzen a nivell de costos, perque paga la gent de la seva butxaca. Com es pot permetre una cosa aixi?
Aquests impactes no contabilitzen enlloc.

Carregant els comentaris ...