Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.

Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
  • 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
  • 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?

Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball

  • 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
  • 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
  • 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?

Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
  • 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
  • 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
  • 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?

Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
  • 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
  • 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?

Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
  • 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
  • 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
  • 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?

Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)

169 propostes

C - Repte 5: Garantir la prestació de serveis d’ocupació integrals i estables
B - Tecnològic i innovador
G - Repte 6: Fomentar el repoblament a través de les polítiques actives d’ocupació
H - Repte 8: Abordar i reduir la bretxa digital
H - Repte 9: Introduir la perspectiva de gènere en tots els àmbits dels serveis d’ocupació
B - Personalitzat i adaptat
E - Repte 2. Definir estratègies territorials que responguin a les necessitats reals del territori
I - Repte 2: Adaptar les polítiques actives d’ocupació a les necessitats i característiques del territori
D - Sistema estable
C - Transparent i obert
C - Repte 14: Evitar la cronificació de col·lectius en el recurs de demanda d’ocupació
G - Repte 3: Garantir una formació de qualitat, eficaç i adaptada a les necessitats de les persones i entitats del territori
D - Sistema transformador
D - Sistema ètic
E - Repte 8. Proveir una atenció integral i especialitzada a les persones des de tot el sistema d’ocupació
A - Àgil i flexible
E - Accessible, inclusiu, integrador i igualitari
H - Repte 1: Dissenyar polítiques d’ocupació des dels territoris i per a els territoris on s’han d’aplicar
D - Repte 11: Disminuir la bretxa de gènere tant en el marc del sistema de formació i qualificació com en l’accés al mercat laboral
2.3 Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel sistema públic d'ocupació
El paper de les Oficines de Treball en les estratègies territorials
J - Repte 7: Adaptar els programes a les particularitats del territori i del seu teixit empresarial
H - Repte 5: Agilitzar les gestions i tràmits per a la provisió dels serveis del sistema d’ocupació
E - Sistema àgil
J - Repte 1: Gestionar i aplicar les polítiques actives d’ocupació de forma integral, àgil, transparent i estable
J - Repte 4: Millorar l’ocupabilitat de les persones
D - Serveis universals i accessibles
A - Sistema estable
E - Sistema flexible
E - Sistema adaptat
B - Servei de qualitat
D - Eficient, de qualitat i mesurable
D - Repte 4: Assegurar l’accessibilitat dels processos de qualificació professional i a les diferents formacions
B - Repte 4: Garantir l’accés universal a la formació i a l’ocupació de qualitat en el sector tecnològic
C - Adaptat i flexible
F - Repte 5: Cobrir les necessitats de les empreses i aconseguir una major implicació per part d’aquestes
D - Repte 12: Garantir oportunitats d’ocupació a tothom, especialment a col·lectius especialment vulnerables
D - Repte 3: Fomentar la capacitat per a conduir i decidir la pròpia trajectòria professional
D - Sistema transparent
I - Repte 4: Adequar els programes i serveis del sistema d’ocupació de Catalunya a les persones i col·lectius específics i/o d’atenció prioritària
F - Repte 6: Potenciar l’alfabetització i la transformació digitals
F - Repte 4: Garantir serveis d’ocupació i formació àgils que donin respostes ràpides, integrals i adequades a la ciutadania
F - Repte 10: Millorar l’orientació que s’ofereix a les persones estudiants en el marc de l’educació secundària obligatòria
F - Repte 2: Consolidar un sistema de formació per a la ocupació eficaç, flexible, divers i adequat a les necessitats i al territori
I - Repte 7: Treballar per l’equilibri territorial, fomentant el repoblament especialment en l’àmbit rural i als micropobles
F - Repte 1: Fomentar una major coordinació entre els diferents agents i entitats que treballen envers l’ocupació al territori
J - Repte 6: Millorar la qualitat de l’ocupació
J - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
J - Repte 9: Millorar la mobilitat al territori
F - Repte 7: Afrontar les noves realitats, definint quines seran les professions i competències requerides durant els propers anys
E - Repte 4. Reduir la bretxa digital
F - Repte 8: Potenciar la qualitat de la contractació
C - Sistema concertat
C - Repte 4: Garantir la prestació de serveis d’ocupació específics enfocats als diferents perfils demandants d’ocupació
G - Repte 5: Fomentar la proximitat i implicació del teixit empresarial i dels sectors professionals a les polítiques actives d’ocupació
D - Repte 2: Garantir una formació i qualificació flexible, integral i adaptada a les persones
C - Repte 12: Reduir la bretxa formativa i combatre l’analfabetisme
C - Repte 16: Potenciar la tasca dels serveis territorials d’ocupació
E - Repte 6. Augmentar la coordinació entre els diferents agents del sistema d’ocupació
E - Reflexions generals
D - Repte 13: Promoure la iniciativa emprenedora i la innovació
I - Repte 6: Garantir condicions de treball dignes i l’estabilitat de les persones tècniques que executen les polítiques actives d’ocupació
G - Repte 2: Planificar, dissenyar i executar les accions des del territori
C - Repte 15: Augmentar la quantitat d’oferta laboral en el mercat protegit
F - Repte 3: Atendre de forma adequada a persones de col·lectius d’atenció prioritària o que requereixin d’una atenció específica
B - Proper, humà i centrat en les persones
C - Repte 6: Garantir una prestació de serveis d’ocupació àgil i coherent
B - Treball de qualitat
D - Qualitat del treball
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
C -Repte 10: Implicar a les empreses en les accions en el marc del sistema d’ocupació vers les persones pertinents a col·lectius d’atenció prioritària
A - Repte 4: Generar noves oportunitats d’ocupació
I - Repte 8: Millorar la mobilitat al territori
C - Un sistema àgil
I - Repte 10: Fomentar el treball digne i de qualitat
C - Basat en evidència i dades
C - Repte 2: Aconseguir llocs de treball de qualitat, estables, amb salaris justos i que permetin la satisfacció de treballadores i empreses
Adaptació al territori
B - Repte 5: Promoure la innovació tecnològica
B - Universal i integrador
C - Reflexions generals
B - Sistema referent
A - Adaptat al territori
E - Un sistema eficient
H - Repte 4: Redefinir el model d’oficines de treball del territori
J - Repte 5: Fomentar la millora sociolaboral dels col·lectius més vulnerables
B - Col·laboratiu
E - Repte 7. Proveir uns serveis atractius per a les empreses en el marc del sistema d’ocupació
E - Repte 11. Facilitar l’homologació i justificació dels programes formatius
D - Repte 10: Disminuir la bretxa digital i analitzar de forma crítica el canvi digital
A - Repte 3: Fomentar la formació i capacitació en l’àmbit de les tecnologies i telecomunicacions
C - Repte 9: Garantir que el treball amb suport sigui un dret de les persones
C - Especialitzat
I - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
D - Sistema àgil i flexible
C - Repte 3: Garantir serveis d’ocupació accessibles i adaptats, tant a les necessitats de les persones com dels diferents territoris
C - Un sistema de qualitat
A - Sistema inclusiu
E - Repte 9. Canviar d’una planificació del servei per programes, a una planificació en base a serveis
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir