Skip to main content

Cookie settings

We use cookies to ensure the basic functionalities of the website and to enhance your online experience. You can configure and accept the use of the cookies, and modify your consent options, at any time.

Essential

Preferences

Analytics and statistics

Marketing

Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.

Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
  • 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
  • 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?

Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball

  • 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
  • 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
  • 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?

Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
  • 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
  • 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
  • 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?

Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
  • 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
  • 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?

Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
  • 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
  • 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
  • 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?

Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)

169 proposals

J - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
J - Repte 9: Millorar la mobilitat al territori
J - Repte 8: Disminuir la bretxa digital present a la societat
J - Repte 7: Adaptar els programes a les particularitats del territori i del seu teixit empresarial
J - Repte 6: Millorar la qualitat de l’ocupació
J - Repte 5: Fomentar la millora sociolaboral dels col·lectius més vulnerables
J - Repte 4: Millorar l’ocupabilitat de les persones
J - Repte 3: Fomentar la coordinació entre les entitats que treballen en l’àmbit de l’ocupació
J - Repte 2: Garantir una atenció personalitzada, integral i propera a les persones usuàries dels serveis i programes d’ocupació
J - Repte 1: Gestionar i aplicar les polítiques actives d’ocupació de forma integral, àgil, transparent i estable
I - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
I - Repte 10: Fomentar el treball digne i de qualitat
I - Repte 10: Fomentar el treball digne i de qualitat
I - Repte 9: Disminuir la bretxa digital i garantir la connectivitat al territori
I - Repte 8: Millorar la mobilitat al territori
I - Repte 7: Treballar per l’equilibri territorial, fomentant el repoblament especialment en l’àmbit rural i als micropobles
I - Repte 6: Garantir condicions de treball dignes i l’estabilitat de les persones tècniques que executen les polítiques actives d’ocupació
I - Repte 5: Oferir serveis d’ocupació adaptats a les necessitats de les empreses
I - Repte 4: Adequar els programes i serveis del sistema d’ocupació de Catalunya a les persones i col·lectius específics i/o d’atenció prioritària
I - Repte 3: Garantir la qualitat i eficàcia de les polítiques actives d’ocupació
I - Repte 2: Adaptar les polítiques actives d’ocupació a les necessitats i característiques del territori
I - Repte 1: Fomentar la coordinació i el treball en xarxa de les entitats del sistema d’ocupació de Catalunya
H - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
H - Repte 10: Potenciar la formació per aconseguir ocupació de qualitat
H - Repte 9: Introduir la perspectiva de gènere en tots els àmbits dels serveis d’ocupació
Results per page:
25
See all withdrawn proposals

Confirm

Please log in

The password is too short.

Share