Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

S4.15. Impulsar un observatori català de la participació
S6.2 Conèixer les necessitats i els temes que preocupen i motiven a participar
S4.5 Aprovar els processos de participació en els plens municipals o per decrets d’alcaldia
S3.16. Obrir la mirada i establir mecanismes per afavorir una participació inclusiva
S9.5 Adequació de l'oferta a les necessitats de la població.
S3.17. La comunicació dels mecanismes deliberatius hauria d’interpel·lar a la diversitat de perfils
S2.12 Promoure la formació i sensibilització de càrrecs electes i tècnics
S8.6. Compromís institucional per una formació continuada en l’àmbit de la participació
S9.12 Preveure la gestió cívica a una llei dona resposta a una demanda social creixent.
S8.9. Coordinació dels diferents espais i mecanismes participatius
S4.7. Preveure la possibilitat d’establir bioregions intermunicipals per determinats processos
S6.15. Facilitar la participació de la ciutadania no organitzada en els espais de participació
S5.1. Aprofitar la llei per impulsar un canvi de paradigma en les relacions amb la ciutadania
S9.4 Eina per l'afecció institucional crítica. Retorn de l'apoderament a la societat. Major legitimitat
S3.14. Traslladar els criteris de qualitat també als espais digitals
S2.14 Incloure un capítol de drets a la futura llei
S8.2 Compromís d’aportar uns recursos mínims
S8.12. Reconèixer altres mecanismes o modalitats participatives amb especial atenció a les promocionades per la ciutadania
S1.7 Avançar cap a un model de recursos d'acompanyament/suport a nivell supramunicipal
S1.9 Tenir en compte la bretxa digital
S.7.12. Prioritzar la dotació de recursos als ens locals en els recursos econòmics.
S9.1 Governança de l'espai per un òrgan regulat i obert a la participació constant.
S2.15 Incloure la obligatorietat de fer un mapa d'agents, i una memòria d’actuació, com a eines per facilitar la participació de la diversitat de col·
S3.9 Establir compromisos en criteris que permetin avançar en la qualitat dels processos
S5.13. Pensar mecanismes per fomentar la participació de tothom
Participació de la ciutadania en la realització acords institucionals
Protecció de la iniciativa ciutadana i comunitària
S1.4 Definir i recomanar uns mínims per als mecanismes participatius
S2.19 Impulsar estratègies que facilitin la participació diversa
S9.14 Assegurar la integració als processos participatius de persones sense un dret absolut de ciutadania
S9.13 Graduació del nivell d'implicació ciutadana en la participació en la gestió d'equipaments.
La participació en la Gestió ciutadana d'equipaments municipals
S5.5. Establir uns criteris clars de quan cal impulsar un procés i en quines condicions
S.7.16. Promoure un canvi de cultura participativa més centrada en l’interès comú.
S9.3 Enfortir l'estructura i recursos de l'Administració Pública per acompanyar a les entitats en la garantia de la qualitat de la participació
S5.3. Garantir uns retorns públics i amb dret a aclariment
S3.7 Facilitar la creació de nous espais de governança amb mirada bioregional, que no coincideixin amb els límits administratius.
S3.15. Aprofitar la llei per establir la possibilitat de participar a infants i adolescents.
S6.11 Preveure la possibilitat de recompensar o remunerar la participació.
S9.11 La llei ha de perfilar i obrir la possibilitat de gestió cívica i donar-hi seguretat jurídica.
S.7.18. Vetllar que els espais de deliberació assegurin una participació en igualtat de condicions.
S1.2 Fer participació des de la voluntat, no pas des de l’obligació normativa
S3.3 Aprofitar la llei per incorporar un glossari que aclareixi els diferents conceptes
S1.1 Regular preservant l'autonomia municipal
S4.10 Evitar la terminologia tècnica en la llei
S2.17 Incloure mesures proposades pel propi mapa d’agents per facilitar la participació inclusiva.
S1.10 Regulació només de base per a la participació digital
S1.6 Més perfils tècnics especialitzats a tots els nivells administratius
S5.9. Adaptar els recursos a les necessitats de territori i la població
S8.4 Valorar la idoneïtat d’obligar per llei a obrir les polítiques públiques a la participació
S4.14. Definir uns indicadors en clau de qualitat i inclusivitat
S1.12 Promoure mecanismes més enllà del padró municipal
S.7.4. Tenir present que la preceptivitat per si sola no assegura la qualitat de la participació
S8.24. Preveure els impactes de processos transfronterers
S5.10. Facilitar la feina dels secretaris municipals
S.7.19. Evitar la rigidesa en els criteris metodològics a seguir
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S8.1 Establir uns requisits mínims per la qualitat de la participació
S6.16. Aprofitar els punts Òmnia per a la capacitació digital
S.7.17. Promoure la cultura participativa des de l’educació
S2.4 Millorar la comunicació com a element clau per afavorir la inclusió i la participació de qualitat
S5.6 Establir les responsabilitats d’execució i seguiment
S.7.13. No obligar a utilitzar una plataforma digital de participació en concret.
S6.8 Preveure unes normes de "cortesia" i respecte de la participació per donar seguretat a l'hora de participar.
S3. 11 No establir la perceptivitat dels processos de participació
S2.10 Preveure que la regulació ha d’anar acompanyada de recursos
S6.6 Importància de la transversalitat per fer mecanismes ben ajustats a la realitat.
S4.4 Aprofitar les consultes públiques prèvies per fer processos de deliberació de qualitat
S1.17 Preveure mecanismes d’avaluació amb la ciutadania
S4.9. Promoure recursos que siguin estructurals
S4.12. Garantir una bona comunicació i difusió
S8.5 Preveure un mecanisme d’avaluació extern que doni garanties de qualitat
S3.6 Evitar un excés de regulació que permeti la impugnació per part de lobbies
S.7.3. Establir un document de programació de les accions participatives a desenvolupar en un determinat termini.
S8.15 Establir mínims de qualitat per qualsevol mecanisme participatiu i obligatorietat d’incorporar la perspectiva de gènere i la interseccional
S3.4 Que la llei serveixi per donar garanties i seguretat jurídica
S8.17. Resoldre i definir la relació amb les consultes prèvies
S.7.7. Preveure la participació preceptiva com a garantia davant d’ideologies contràries a la cultura participativa.
S2.9 Garantir uns mínims de recursos/infraestructures per a l'accessibilitat
S2.3 Establir un document previ obligatori que defineixi un marc i un cert compromís en relació a l'instrument/procés de participació
S6.14. Preveure mecanismes per facilitar la participació de persones amb diversitat funcional
S.7.10. Importància d’ordenar i clarificar la legislació que afecta a la participació
S1.18 Regular la millora de les eines d'informació per arribar a tothom i facilitar la participació
S8. 8. Que la llei prevegi la seva pròpia avaluació
S9.6 Creació de vincle social i comunitari a través de la gestió cívica. Creació de teixit social.
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S.7.2. Recollir el compromís polític en un document amb validesa jurídica
S6.1 Posar la persona al centre a l'hora de pensar i promoure instruments de participació
S2.20 No regular les diferents modalitats perquè pot limitar-ne la creativitat
S6.3 Clarificar la voluntat política i els marcs en relació als processos de participació
S4.16. Establir un mecanisme de garanties on recórrer quan es vulneren els drets
S8.25. Posar en valor la participació i canalitzar les aportacions de lobbies i grups d’interès
S8.19. Utilitzar un llenguatge i un glossari entenedor
S.7.11. Regular l’assignació dels recursos necessaris per promoure la participació ciutadana.
S3.2 El factor temps és clau per garantir la qualitat dels processos
S9.8 El funcionament dels equipaments com eina per a la creació de ciutadania.
S2.8 Promoure la iniciativa ciutadana per impulsar processos participatius
S3.12 Valorar de quina manera la llei pot contribuir a promoure la participació digital
S8.18. Empoderar la ciutadana perquè pugui prendre el control dels processos
S6.7 Formar i capacitar en participació per promoure la "cultura participativa"
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir