Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

S6.1 Posar la persona al centre a l'hora de pensar i promoure instruments de participació
S3. 11 No establir la perceptivitat dels processos de participació
S2.3 Establir un document previ obligatori que defineixi un marc i un cert compromís en relació a l'instrument/procés de participació
S3.18 Oferir diverses modalitats combinades per facilitar la participació de la diversitat de perfils.
S1.5 Acompanyar la regulació amb recursos humans qualificats
S6.16. Aprofitar els punts Òmnia per a la capacitació digital
S1.6 Més perfils tècnics especialitzats a tots els nivells administratius
S5.2 Aprofitar per crear cultura participativa
S1.10 Regulació només de base per a la participació digital
S6.13 Impulsar mesures per arribar i fer participar els infants i el jovent.
S2.2 Valorar a quines administracions cal aplicar la llei
S3.13 Comptar amb els ens supralocals a l’hora de definir quin ha de ser el seu paper.
S.7.8. Obligar sempre a fer retorn com a estratègia per posar en valor la utilitat dels processos i mecanismes de participació.
S1.18 Regular la millora de les eines d'informació per arribar a tothom i facilitar la participació
S6.15. Facilitar la participació de la ciutadania no organitzada en els espais de participació
S5.7. Aprofitar recursos existents i fomentar el treball en xarxa
S.7.2. Recollir el compromís polític en un document amb validesa jurídica
S2.7 Processos preceptius: equilibri entre constrènyer i garantir una qualitat mínima.
S2.5 Garantir el seguiment i l'avaluació dels processos
S1.12 Promoure mecanismes més enllà del padró municipal
S1.3 Facilitar un canvi cultural cap a la democràcia participativa i la innovació
Protecció de la iniciativa ciutadana i comunitària
S1.15 Fer pedagogia i delimitar bé què s'entén per participació ciutadana i què regula i què no la pròpia llei.
S.7.1. Promoure la cultura participativa per crear un marc favorable a la participació.
S4.15. Impulsar un observatori català de la participació
S9.2 Assegurar elements de seguiment en els marcs de la gestió participativa.
S8.15 Establir mínims de qualitat per qualsevol mecanisme participatiu i obligatorietat d’incorporar la perspectiva de gènere i la interseccional
S8.23. Facilitar la participació en horari laboral
S4.6. Definir que en alguns àmbits sigui preceptiu un debat amb el territori
S2.16 Promoure l’ús de diversitat de llengües per arribar millor a diferents col·lectius
S3.15. Aprofitar la llei per establir la possibilitat de participar a infants i adolescents.
S4.2. Fer un mapa o relació de quins són els àmbits o polítiques que actualment regulen o fan referència a processos de participació.
S.7.11. Regular l’assignació dels recursos necessaris per promoure la participació ciutadana.
S9.14 Assegurar la integració als processos participatius de persones sense un dret absolut de ciutadania
S9.4 Eina per l'afecció institucional crítica. Retorn de l'apoderament a la societat. Major legitimitat
S3.12 Valorar de quina manera la llei pot contribuir a promoure la participació digital
S9.8 El funcionament dels equipaments com eina per a la creació de ciutadania.
S4.3 Que la Llei estableixi obligacions i directrius a les administracions supralocals
S4.10 Evitar la terminologia tècnica en la llei
S6.8 Preveure unes normes de "cortesia" i respecte de la participació per donar seguretat a l'hora de participar.
S1.14 Tenir present la diferència entre Barcelona i la resta de demarcacions
S.7.9. Establir convenis que vinculin les plataformes digitals de participació a un compromís de l’ajuntament a impulsar processos i mecanismes parti
S2.9 Garantir uns mínims de recursos/infraestructures per a l'accessibilitat
S2.15 Incloure la obligatorietat de fer un mapa d'agents, i una memòria d’actuació, com a eines per facilitar la participació de la diversitat de col·
S3.19 Habilitar i reconèixer registres de participants que permetin la participació de persones que no tenen la "ciutadania".
S9.10 Ampliar l'objecte de la participació en la gestió (o de la gestió participativa entre institucions i ciutadania) més enllà dels equipaments
S6.11 Preveure la possibilitat de recompensar o remunerar la participació.
S5.11 Adaptar els canals de comunicació als perfils de participants.
S1.1 Regular preservant l'autonomia municipal
Equipaments: bens comunitaris
S3.14. Traslladar els criteris de qualitat també als espais digitals
S8.16. Fixar la obligatorietat d’establir un únic espai de comunicació de referència
S2.20 No regular les diferents modalitats perquè pot limitar-ne la creativitat
S4.1 Aprofitar la redacció de la Llei de participació per derogar i substituir les referències normatives a la participació que apareixen en altres l
S.7.17. Promoure la cultura participativa des de l’educació
S3.2 El factor temps és clau per garantir la qualitat dels processos
Participació de la ciutadania en la realització acords institucionals
S9.5 Adequació de l'oferta a les necessitats de la població.
S.7.3. Establir un document de programació de les accions participatives a desenvolupar en un determinat termini.
S.7.4. Tenir present que la preceptivitat per si sola no assegura la qualitat de la participació
S5.9. Adaptar els recursos a les necessitats de territori i la població
S6.5. Introduir la participació de manera progressiva
S8.17. Resoldre i definir la relació amb les consultes prèvies
S4.11 Contemplar la participació digital però sempre garantint els canals analògics i presencials
S1.9 Tenir en compte la bretxa digital
S4.9. Promoure recursos que siguin estructurals
S5.15. Garantir l’autonomia local en el disseny dels processos
S9.1 Governança de l'espai per un òrgan regulat i obert a la participació constant.
S4.8. Atendre les especificitats dels micropobles i municipis petits en la futura llei.
S2.10 Preveure que la regulació ha d’anar acompanyada de recursos
S4.7. Preveure la possibilitat d’establir bioregions intermunicipals per determinats processos
S.7.5. La preceptivitat, tot i les seves limitacions, assegura un mínim de participació.
S2.17 Incloure mesures proposades pel propi mapa d’agents per facilitar la participació inclusiva.
S5.4. Garantir que els processos es finalitzen al marge dels canvis polítics
S9.3 Enfortir l'estructura i recursos de l'Administració Pública per acompanyar a les entitats en la garantia de la qualitat de la participació
S5.10. Facilitar la feina dels secretaris municipals
S9.9 Condicionar la concurrència pública als requisits de qualitat-impacte positiu pel que fa als elements de cohesió i democratització de la gestió
S8.19. Utilitzar un llenguatge i un glossari entenedor
S3.9 Establir compromisos en criteris que permetin avançar en la qualitat dels processos
S.7.6. La preceptivitat hauria d’anar acompanyada de recursos suficients
S8.10. Preveure que els òrgans sectorials disposin d’un pla de treball
S3.16. Obrir la mirada i establir mecanismes per afavorir una participació inclusiva
S8. 3 Establir la obligatorietat d’un Pla de comunicació
S8.4 Valorar la idoneïtat d’obligar per llei a obrir les polítiques públiques a la participació
S2.13 Habilitar estratègies de participació digital com a complement a mecanismes presencials
S8.9. Coordinació dels diferents espais i mecanismes participatius
S5.14. Foment de la participació corresponsable
S1.4 Definir i recomanar uns mínims per als mecanismes participatius
S8.22 Posar en valor la diversitat en la participació
S2.14 Incloure un capítol de drets a la futura llei
S5.8. No duplicar els espais de participació
S.7.14. Augmentar la participació passa per connectar-la als interessos de la ciutadania i per comunicar-ne els beneficis.
S3.3 Aprofitar la llei per incorporar un glossari que aclareixi els diferents conceptes
S6.10. Importància d'anar a buscar als llocs naturals on estan les persones i no esperar a que vinguin.
S9.11 La llei ha de perfilar i obrir la possibilitat de gestió cívica i donar-hi seguretat jurídica.
S9.13 Graduació del nivell d'implicació ciutadana en la participació en la gestió d'equipaments.
S8.6. Compromís institucional per una formació continuada en l’àmbit de la participació
S5.5. Establir uns criteris clars de quan cal impulsar un procés i en quines condicions
S9.12 Preveure la gestió cívica a una llei dona resposta a una demanda social creixent.
S3.6 Evitar un excés de regulació que permeti la impugnació per part de lobbies
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir