Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

S.7.19. Evitar la rigidesa en els criteris metodològics a seguir
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S8.1 Establir uns requisits mínims per la qualitat de la participació
S4.4 Aprofitar les consultes públiques prèvies per fer processos de deliberació de qualitat
S2.7 Processos preceptius: equilibri entre constrènyer i garantir una qualitat mínima.
S3.19 Habilitar i reconèixer registres de participants que permetin la participació de persones que no tenen la "ciutadania".
S6.16. Aprofitar els punts Òmnia per a la capacitació digital
S4.16. Establir un mecanisme de garanties on recórrer quan es vulneren els drets
S4.3 Que la Llei estableixi obligacions i directrius a les administracions supralocals
S4.8. Atendre les especificitats dels micropobles i municipis petits en la futura llei.
S2.4 Millorar la comunicació com a element clau per afavorir la inclusió i la participació de qualitat
S8.21. Donar cobertura a la participació d’altres col·lectius
S1.5 Acompanyar la regulació amb recursos humans qualificats
S5.1. Aprofitar la llei per impulsar un canvi de paradigma en les relacions amb la ciutadania
S6.4. Anomenar els instruments de participació d’acord amb el tipus de participació que promouen
S.7.15. La superació de determinades barreres a una participació accessible i inclusiva no ha de dependre de la llei de participació, sinó d’altra le
S2.5 Garantir el seguiment i l'avaluació dels processos
S4.15. Impulsar un observatori català de la participació
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S3.17. La comunicació dels mecanismes deliberatius hauria d’interpel·lar a la diversitat de perfils
S2.2 Valorar a quines administracions cal aplicar la llei
S3.3 Aprofitar la llei per incorporar un glossari que aclareixi els diferents conceptes
S1.15 Fer pedagogia i delimitar bé què s'entén per participació ciutadana i què regula i què no la pròpia llei.
S3.10. Flexibilitat en les metodologies per no encotillar i limitar la creativitat.
S8.7. Garantir el retorn i l’avaluació entesa com un procés de millora
S5.5. Facilitar uns recursos mínims per poder impulsar processos
S4.2. Fer un mapa o relació de quins són els àmbits o polítiques que actualment regulen o fan referència a processos de participació.
S8.19. Utilitzar un llenguatge i un glossari entenedor
S8.28. Destinar recursos a la cerca activa de participants i treballar en espais informals
S.7.12. Prioritzar la dotació de recursos als ens locals en els recursos econòmics.
S.7.2. Recollir el compromís polític en un document amb validesa jurídica
S9.14 Assegurar la integració als processos participatius de persones sense un dret absolut de ciutadania
S3.6 Evitar un excés de regulació que permeti la impugnació per part de lobbies
S.7.5. La preceptivitat, tot i les seves limitacions, assegura un mínim de participació.
S3.7 Facilitar la creació de nous espais de governança amb mirada bioregional, que no coincideixin amb els límits administratius.
S1.10 Regulació només de base per a la participació digital
Participació de la ciutadania en la realització acords institucionals
S.7.1. Promoure la cultura participativa per crear un marc favorable a la participació.
S9.4 Eina per l'afecció institucional crítica. Retorn de l'apoderament a la societat. Major legitimitat
S3.16. Obrir la mirada i establir mecanismes per afavorir una participació inclusiva
Derechos e inclusión
S3.14. Traslladar els criteris de qualitat també als espais digitals
S2.8 Promoure la iniciativa ciutadana per impulsar processos participatius
S5.11 Adaptar els canals de comunicació als perfils de participants.
S8.10. Preveure que els òrgans sectorials disposin d’un pla de treball
S2.1 Valorar adequadament els pros i contres de regular mesures fer facilitar la inclusió als processos de participació
S5.8. No duplicar els espais de participació
S6.11 Preveure la possibilitat de recompensar o remunerar la participació.
S9.13 Graduació del nivell d'implicació ciutadana en la participació en la gestió d'equipaments.
S.7.4. Tenir present que la preceptivitat per si sola no assegura la qualitat de la participació
S8.14. Clarificar i diferenciar les diferents formes de participació
S3.1 Importància d’aprovar un document marc
S8.27 Popularitzar la participació ciutadana
S8.2 Compromís d’aportar uns recursos mínims
S6.9. Importància de parlar el llenguatge de la ciutadania per atreure'ls a participar.
S1.1 Regular preservant l'autonomia municipal
S3.8. Aportar metodologia o recomanacions per planificar la participació en l'àmbit urbanístic
S5.12. Preveure un capítol de drets
S9.10 Ampliar l'objecte de la participació en la gestió (o de la gestió participativa entre institucions i ciutadania) més enllà dels equipaments
S6.2 Conèixer les necessitats i els temes que preocupen i motiven a participar
S5.6 Establir les responsabilitats d’execució i seguiment
S3.15. Aprofitar la llei per establir la possibilitat de participar a infants i adolescents.
S1.8 Facilitar eines digitals de codi obert i potenciar el Decidim com a infraestructura digital
S4.13. Facilitar l’obtenció de dades dels participants per poder veure a qui estem arribant i a qui no.
Protecció de la iniciativa ciutadana i comunitària
S8.5 Preveure un mecanisme d’avaluació extern que doni garanties de qualitat
S3.13 Comptar amb els ens supralocals a l’hora de definir quin ha de ser el seu paper.
S2.10 Preveure que la regulació ha d’anar acompanyada de recursos
S5.16. Definir bé el marc dels processos
S5.4. Garantir que els processos es finalitzen al marge dels canvis polítics
S4.10 Evitar la terminologia tècnica en la llei
S3.9 Establir compromisos en criteris que permetin avançar en la qualitat dels processos
S.7.10. Importància d’ordenar i clarificar la legislació que afecta a la participació
S5.5. Establir uns criteris clars de quan cal impulsar un procés i en quines condicions
S6.3 Clarificar la voluntat política i els marcs en relació als processos de participació
S2.13 Habilitar estratègies de participació digital com a complement a mecanismes presencials
S2.14 Incloure un capítol de drets a la futura llei
S9.8 El funcionament dels equipaments com eina per a la creació de ciutadania.
S9.9 Condicionar la concurrència pública als requisits de qualitat-impacte positiu pel que fa als elements de cohesió i democratització de la gestió
S8.12. Reconèixer altres mecanismes o modalitats participatives amb especial atenció a les promocionades per la ciutadania
S.7.3. Establir un document de programació de les accions participatives a desenvolupar en un determinat termini.
Equipaments: bens comunitaris
S9.3 Enfortir l'estructura i recursos de l'Administració Pública per acompanyar a les entitats en la garantia de la qualitat de la participació
S4.14. Definir uns indicadors en clau de qualitat i inclusivitat
S.7.16. Promoure un canvi de cultura participativa més centrada en l’interès comú.
S.7.17. Promoure la cultura participativa des de l’educació
S8.25. Posar en valor la participació i canalitzar les aportacions de lobbies i grups d’interès
S9.7 Assegurar el vincle amb el territori a través de la proximitat en la gestió que ofereix la gestió cívica.
S8.9. Coordinació dels diferents espais i mecanismes participatius
S5.10. Facilitar la feina dels secretaris municipals
S5.14. Foment de la participació corresponsable
S1.12 Promoure mecanismes més enllà del padró municipal
S2.20 No regular les diferents modalitats perquè pot limitar-ne la creativitat
S8.11 Rebaixar el mínim de signatures ciutadanes per impulsar una iniciativa ciutadana
S5.13. Pensar mecanismes per fomentar la participació de tothom
S.7.7. Preveure la participació preceptiva com a garantia davant d’ideologies contràries a la cultura participativa.
S2.15 Incloure la obligatorietat de fer un mapa d'agents, i una memòria d’actuació, com a eines per facilitar la participació de la diversitat de col·
S6.10. Importància d'anar a buscar als llocs naturals on estan les persones i no esperar a que vinguin.
S.7.9. Establir convenis que vinculin les plataformes digitals de participació a un compromís de l’ajuntament a impulsar processos i mecanismes parti
S6.13 Impulsar mesures per arribar i fer participar els infants i el jovent.
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir