Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

S8. 3 Establir la obligatorietat d’un Pla de comunicació
S3.6 Evitar un excés de regulació que permeti la impugnació per part de lobbies
S9.12 Preveure la gestió cívica a una llei dona resposta a una demanda social creixent.
S3.8. Aportar metodologia o recomanacions per planificar la participació en l'àmbit urbanístic
S4.13. Facilitar l’obtenció de dades dels participants per poder veure a qui estem arribant i a qui no.
S3.4 Que la llei serveixi per donar garanties i seguretat jurídica
S8. 8. Que la llei prevegi la seva pròpia avaluació
S5.6 Establir les responsabilitats d’execució i seguiment
S.7.10. Importància d’ordenar i clarificar la legislació que afecta a la participació
S8.22 Posar en valor la diversitat en la participació
S4.1 Aprofitar la redacció de la Llei de participació per derogar i substituir les referències normatives a la participació que apareixen en altres l
La participació en la Gestió ciutadana d'equipaments municipals
S3.13 Comptar amb els ens supralocals a l’hora de definir quin ha de ser el seu paper.
S2.13 Habilitar estratègies de participació digital com a complement a mecanismes presencials
S1.13 Atendre l’especificitat dels municipis petits
S8.20. Incorporar un capítol de drets
S9.10 Ampliar l'objecte de la participació en la gestió (o de la gestió participativa entre institucions i ciutadania) més enllà dels equipaments
S2.17 Incloure mesures proposades pel propi mapa d’agents per facilitar la participació inclusiva.
S3.12 Valorar de quina manera la llei pot contribuir a promoure la participació digital
S8.7. Garantir el retorn i l’avaluació entesa com un procés de millora
S3. 11 No establir la perceptivitat dels processos de participació
Participació de la ciutadania en la realització acords institucionals
S8.19. Utilitzar un llenguatge i un glossari entenedor
S8.4 Valorar la idoneïtat d’obligar per llei a obrir les polítiques públiques a la participació
Protecció de la iniciativa ciutadana i comunitària
S5.12. Preveure un capítol de drets
S.7.13. No obligar a utilitzar una plataforma digital de participació en concret.
S2.20 No regular les diferents modalitats perquè pot limitar-ne la creativitat
S1.6 Més perfils tècnics especialitzats a tots els nivells administratius
S4.6. Definir que en alguns àmbits sigui preceptiu un debat amb el territori
S3.14. Traslladar els criteris de qualitat també als espais digitals
S2.9 Garantir uns mínims de recursos/infraestructures per a l'accessibilitat
Equipaments: bens comunitaris
S8.1 Establir uns requisits mínims per la qualitat de la participació
S2.18 Enfortir les comissions de seguiment
S1.3 Facilitar un canvi cultural cap a la democràcia participativa i la innovació
S8.13. Possibilitat de remunerar la participació
S8.21. Donar cobertura a la participació d’altres col·lectius
S.7.19. Evitar la rigidesa en els criteris metodològics a seguir
S6.2 Conèixer les necessitats i els temes que preocupen i motiven a participar
S1.8 Facilitar eines digitals de codi obert i potenciar el Decidim com a infraestructura digital
S5.15. Garantir l’autonomia local en el disseny dels processos
S1.10 Regulació només de base per a la participació digital
S.7.2. Recollir el compromís polític en un document amb validesa jurídica
S5.3. Garantir uns retorns públics i amb dret a aclariment
S1.9 Tenir en compte la bretxa digital
S.7.18. Vetllar que els espais de deliberació assegurin una participació en igualtat de condicions.
S8.2 Compromís d’aportar uns recursos mínims
S1.7 Avançar cap a un model de recursos d'acompanyament/suport a nivell supramunicipal
S8.11 Rebaixar el mínim de signatures ciutadanes per impulsar una iniciativa ciutadana
S9.2 Assegurar elements de seguiment en els marcs de la gestió participativa.
S6.11 Preveure la possibilitat de recompensar o remunerar la participació.
S9.6 Creació de vincle social i comunitari a través de la gestió cívica. Creació de teixit social.
S.7.15. La superació de determinades barreres a una participació accessible i inclusiva no ha de dependre de la llei de participació, sinó d’altra le
S8.28. Destinar recursos a la cerca activa de participants i treballar en espais informals
S4.10 Evitar la terminologia tècnica en la llei
S1.4 Definir i recomanar uns mínims per als mecanismes participatius
S8.12. Reconèixer altres mecanismes o modalitats participatives amb especial atenció a les promocionades per la ciutadania
S3.16. Obrir la mirada i establir mecanismes per afavorir una participació inclusiva
S8.25. Posar en valor la participació i canalitzar les aportacions de lobbies i grups d’interès
S3.17. La comunicació dels mecanismes deliberatius hauria d’interpel·lar a la diversitat de perfils
S5.8. No duplicar els espais de participació
S8.23. Facilitar la participació en horari laboral
S8.17. Resoldre i definir la relació amb les consultes prèvies
S3.3 Aprofitar la llei per incorporar un glossari que aclareixi els diferents conceptes
S9.3 Enfortir l'estructura i recursos de l'Administració Pública per acompanyar a les entitats en la garantia de la qualitat de la participació
S5.7. Aprofitar recursos existents i fomentar el treball en xarxa
S.7.5. La preceptivitat, tot i les seves limitacions, assegura un mínim de participació.
S6.6 Importància de la transversalitat per fer mecanismes ben ajustats a la realitat.
S5.16. Definir bé el marc dels processos
S.7.6. La preceptivitat hauria d’anar acompanyada de recursos suficients
S6.9. Importància de parlar el llenguatge de la ciutadania per atreure'ls a participar.
S5.4. Garantir que els processos es finalitzen al marge dels canvis polítics
S5.1. Aprofitar la llei per impulsar un canvi de paradigma en les relacions amb la ciutadania
S1.5 Acompanyar la regulació amb recursos humans qualificats
S6.7 Formar i capacitar en participació per promoure la "cultura participativa"
S4.14. Definir uns indicadors en clau de qualitat i inclusivitat
S3.19 Habilitar i reconèixer registres de participants que permetin la participació de persones que no tenen la "ciutadania".
S6.5. Introduir la participació de manera progressiva
S5.14. Foment de la participació corresponsable
S4.3 Que la Llei estableixi obligacions i directrius a les administracions supralocals
S.7.17. Promoure la cultura participativa des de l’educació
S3.1 Importància d’aprovar un document marc
S.7.7. Preveure la participació preceptiva com a garantia davant d’ideologies contràries a la cultura participativa.
Participació transversal intergeneracional i intercultural des de les comunitats municipals
S4.11 Contemplar la participació digital però sempre garantint els canals analògics i presencials
S8.14. Clarificar i diferenciar les diferents formes de participació
S4.5 Aprovar els processos de participació en els plens municipals o per decrets d’alcaldia
S4.8. Atendre les especificitats dels micropobles i municipis petits en la futura llei.
S8.15 Establir mínims de qualitat per qualsevol mecanisme participatiu i obligatorietat d’incorporar la perspectiva de gènere i la interseccional
S4.7. Preveure la possibilitat d’establir bioregions intermunicipals per determinats processos
S3.18 Oferir diverses modalitats combinades per facilitar la participació de la diversitat de perfils.
S8.24. Preveure els impactes de processos transfronterers
S.7.14. Augmentar la participació passa per connectar-la als interessos de la ciutadania i per comunicar-ne els beneficis.
S1.18 Regular la millora de les eines d'informació per arribar a tothom i facilitar la participació
S9.8 El funcionament dels equipaments com eina per a la creació de ciutadania.
S4.12. Garantir una bona comunicació i difusió
S5.10. Facilitar la feina dels secretaris municipals
S2.11 Tenir presents la transversalitat i els diferents marcs legals referents a la inclusió per facilitar la convergència de recursos
S3.7 Facilitar la creació de nous espais de governança amb mirada bioregional, que no coincideixin amb els límits administratius.
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir