Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

S9.13 Graduació del nivell d'implicació ciutadana en la participació en la gestió d'equipaments.
S9.6 Creació de vincle social i comunitari a través de la gestió cívica. Creació de teixit social.
S5.14. Foment de la participació corresponsable
S5.1. Aprofitar la llei per impulsar un canvi de paradigma en les relacions amb la ciutadania
S6.2 Conèixer les necessitats i els temes que preocupen i motiven a participar
S.7.7. Preveure la participació preceptiva com a garantia davant d’ideologies contràries a la cultura participativa.
S8.15 Establir mínims de qualitat per qualsevol mecanisme participatiu i obligatorietat d’incorporar la perspectiva de gènere i la interseccional
S.7.16. Promoure un canvi de cultura participativa més centrada en l’interès comú.
S4.5 Aprovar els processos de participació en els plens municipals o per decrets d’alcaldia
S6.1 Posar la persona al centre a l'hora de pensar i promoure instruments de participació
S4.6. Definir que en alguns àmbits sigui preceptiu un debat amb el territori
S3.18 Oferir diverses modalitats combinades per facilitar la participació de la diversitat de perfils.
S8.12. Reconèixer altres mecanismes o modalitats participatives amb especial atenció a les promocionades per la ciutadania
S6.13 Impulsar mesures per arribar i fer participar els infants i el jovent.
Derechos e inclusión
S4.8. Atendre les especificitats dels micropobles i municipis petits en la futura llei.
S9.7 Assegurar el vincle amb el territori a través de la proximitat en la gestió que ofereix la gestió cívica.
S.7.14. Augmentar la participació passa per connectar-la als interessos de la ciutadania i per comunicar-ne els beneficis.
S.7.19. Evitar la rigidesa en els criteris metodològics a seguir
S2.20 No regular les diferents modalitats perquè pot limitar-ne la creativitat
S8.21. Donar cobertura a la participació d’altres col·lectius
S.7.5. La preceptivitat, tot i les seves limitacions, assegura un mínim de participació.
S4.10 Evitar la terminologia tècnica en la llei
S2.1 Valorar adequadament els pros i contres de regular mesures fer facilitar la inclusió als processos de participació
S1.10 Regulació només de base per a la participació digital
S9.12 Preveure la gestió cívica a una llei dona resposta a una demanda social creixent.
S3.9 Establir compromisos en criteris que permetin avançar en la qualitat dels processos
S1.4 Definir i recomanar uns mínims per als mecanismes participatius
S2.13 Habilitar estratègies de participació digital com a complement a mecanismes presencials
S8.14. Clarificar i diferenciar les diferents formes de participació
S1.12 Promoure mecanismes més enllà del padró municipal
S3.3 Aprofitar la llei per incorporar un glossari que aclareixi els diferents conceptes
S9.3 Enfortir l'estructura i recursos de l'Administració Pública per acompanyar a les entitats en la garantia de la qualitat de la participació
S4.4 Aprofitar les consultes públiques prèvies per fer processos de deliberació de qualitat
S8.23. Facilitar la participació en horari laboral
S1.2 Fer participació des de la voluntat, no pas des de l’obligació normativa
S2.8 Promoure la iniciativa ciutadana per impulsar processos participatius
S.7.9. Establir convenis que vinculin les plataformes digitals de participació a un compromís de l’ajuntament a impulsar processos i mecanismes parti
S8.1 Establir uns requisits mínims per la qualitat de la participació
S1.18 Regular la millora de les eines d'informació per arribar a tothom i facilitar la participació
S5.8. No duplicar els espais de participació
S.7.11. Regular l’assignació dels recursos necessaris per promoure la participació ciutadana.
S2.17 Incloure mesures proposades pel propi mapa d’agents per facilitar la participació inclusiva.
S8.9. Coordinació dels diferents espais i mecanismes participatius
S6.7 Formar i capacitar en participació per promoure la "cultura participativa"
S8. 3 Establir la obligatorietat d’un Pla de comunicació
S2.12 Promoure la formació i sensibilització de càrrecs electes i tècnics
La participació en la Gestió ciutadana d'equipaments municipals
S2.18 Enfortir les comissions de seguiment
S1.5 Acompanyar la regulació amb recursos humans qualificats
S8.11 Rebaixar el mínim de signatures ciutadanes per impulsar una iniciativa ciutadana
S4.13. Facilitar l’obtenció de dades dels participants per poder veure a qui estem arribant i a qui no.
S5.3. Garantir uns retorns públics i amb dret a aclariment
S4.1 Aprofitar la redacció de la Llei de participació per derogar i substituir les referències normatives a la participació que apareixen en altres l
S3.1 Importància d’aprovar un document marc
Participació transversal intergeneracional i intercultural des de les comunitats municipals
S.7.6. La preceptivitat hauria d’anar acompanyada de recursos suficients
S4.9. Promoure recursos que siguin estructurals
S5.4. Garantir que els processos es finalitzen al marge dels canvis polítics
S1.6 Més perfils tècnics especialitzats a tots els nivells administratius
S.7.2. Recollir el compromís polític en un document amb validesa jurídica
S1.9 Tenir en compte la bretxa digital
S6.3 Clarificar la voluntat política i els marcs en relació als processos de participació
S.7.18. Vetllar que els espais de deliberació assegurin una participació en igualtat de condicions.
S8.16. Fixar la obligatorietat d’establir un únic espai de comunicació de referència
S4.16. Establir un mecanisme de garanties on recórrer quan es vulneren els drets
S8.18. Empoderar la ciutadana perquè pugui prendre el control dels processos
S3.19 Habilitar i reconèixer registres de participants que permetin la participació de persones que no tenen la "ciutadania".
S3.10. Flexibilitat en les metodologies per no encotillar i limitar la creativitat.
S8.19. Utilitzar un llenguatge i un glossari entenedor
S8.10. Preveure que els òrgans sectorials disposin d’un pla de treball
S2.3 Establir un document previ obligatori que defineixi un marc i un cert compromís en relació a l'instrument/procés de participació
S5.10. Facilitar la feina dels secretaris municipals
S8. 8. Que la llei prevegi la seva pròpia avaluació
S8.27 Popularitzar la participació ciutadana
S5.5. Establir uns criteris clars de quan cal impulsar un procés i en quines condicions
S3.5. Preveure un òrgan col·legiat de garanties general en l’àmbit català
Protecció de la iniciativa ciutadana i comunitària
S2.19 Impulsar estratègies que facilitin la participació diversa
S6.15. Facilitar la participació de la ciutadania no organitzada en els espais de participació
S9.2 Assegurar elements de seguiment en els marcs de la gestió participativa.
S3. 11 No establir la perceptivitat dels processos de participació
S1.3 Facilitar un canvi cultural cap a la democràcia participativa i la innovació
S3.8. Aportar metodologia o recomanacions per planificar la participació en l'àmbit urbanístic
S3.17. La comunicació dels mecanismes deliberatius hauria d’interpel·lar a la diversitat de perfils
S3.4 Que la llei serveixi per donar garanties i seguretat jurídica
S5.5. Facilitar uns recursos mínims per poder impulsar processos
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S2.6 Regular els terminis i els temps de la participació
S5.6 No fixar obligacions que no es puguin assumir
S6.16. Aprofitar els punts Òmnia per a la capacitació digital
S1.8 Facilitar eines digitals de codi obert i potenciar el Decidim com a infraestructura digital
S6.14. Preveure mecanismes per facilitar la participació de persones amb diversitat funcional
S2.10 Preveure que la regulació ha d’anar acompanyada de recursos
S6.8 Preveure unes normes de "cortesia" i respecte de la participació per donar seguretat a l'hora de participar.
S4.12. Garantir una bona comunicació i difusió
S3.13 Comptar amb els ens supralocals a l’hora de definir quin ha de ser el seu paper.
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S.7.1. Promoure la cultura participativa per crear un marc favorable a la participació.
S2.11 Tenir presents la transversalitat i els diferents marcs legals referents a la inclusió per facilitar la convergència de recursos
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir