Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

S5.10. Facilitar la feina dels secretaris municipals
S9.3 Enfortir l'estructura i recursos de l'Administració Pública per acompanyar a les entitats en la garantia de la qualitat de la participació
S9.13 Graduació del nivell d'implicació ciutadana en la participació en la gestió d'equipaments.
S.7.1. Promoure la cultura participativa per crear un marc favorable a la participació.
S6.2 Conèixer les necessitats i els temes que preocupen i motiven a participar
S.7.19. Evitar la rigidesa en els criteris metodològics a seguir
S3. 11 No establir la perceptivitat dels processos de participació
S6.10. Importància d'anar a buscar als llocs naturals on estan les persones i no esperar a que vinguin.
S6.9. Importància de parlar el llenguatge de la ciutadania per atreure'ls a participar.
S6.1 Posar la persona al centre a l'hora de pensar i promoure instruments de participació
S9.8 El funcionament dels equipaments com eina per a la creació de ciutadania.
S2.6 Regular els terminis i els temps de la participació
S5.13. Pensar mecanismes per fomentar la participació de tothom
La participació en la Gestió ciutadana d'equipaments municipals
S8.14. Clarificar i diferenciar les diferents formes de participació
S4.11 Contemplar la participació digital però sempre garantint els canals analògics i presencials
S6.5. Introduir la participació de manera progressiva
S.7.10. Importància d’ordenar i clarificar la legislació que afecta a la participació
S9.2 Assegurar elements de seguiment en els marcs de la gestió participativa.
S5.5. Facilitar uns recursos mínims per poder impulsar processos
S2.2 Valorar a quines administracions cal aplicar la llei
S.7.6. La preceptivitat hauria d’anar acompanyada de recursos suficients
S3.1 Importància d’aprovar un document marc
S4.5 Aprovar els processos de participació en els plens municipals o per decrets d’alcaldia
S2.4 Millorar la comunicació com a element clau per afavorir la inclusió i la participació de qualitat
S5.7. Aprofitar recursos existents i fomentar el treball en xarxa
S8.9. Coordinació dels diferents espais i mecanismes participatius
S4.2. Fer un mapa o relació de quins són els àmbits o polítiques que actualment regulen o fan referència a processos de participació.
S8.16. Fixar la obligatorietat d’establir un únic espai de comunicació de referència
S6.7 Formar i capacitar en participació per promoure la "cultura participativa"
S8. 3 Establir la obligatorietat d’un Pla de comunicació
S8.5 Preveure un mecanisme d’avaluació extern que doni garanties de qualitat
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S3.4 Que la llei serveixi per donar garanties i seguretat jurídica
S6.14. Preveure mecanismes per facilitar la participació de persones amb diversitat funcional
S9.10 Ampliar l'objecte de la participació en la gestió (o de la gestió participativa entre institucions i ciutadania) més enllà dels equipaments
S2.18 Enfortir les comissions de seguiment
S3.17. La comunicació dels mecanismes deliberatius hauria d’interpel·lar a la diversitat de perfils
S.7.3. Establir un document de programació de les accions participatives a desenvolupar en un determinat termini.
S8.4 Valorar la idoneïtat d’obligar per llei a obrir les polítiques públiques a la participació
S2.8 Promoure la iniciativa ciutadana per impulsar processos participatius
S.7.18. Vetllar que els espais de deliberació assegurin una participació en igualtat de condicions.
S6.15. Facilitar la participació de la ciutadania no organitzada en els espais de participació
S1.14 Tenir present la diferència entre Barcelona i la resta de demarcacions
S1.1 Regular preservant l'autonomia municipal
S3.2 El factor temps és clau per garantir la qualitat dels processos
S4.3 Que la Llei estableixi obligacions i directrius a les administracions supralocals
S.7.8. Obligar sempre a fer retorn com a estratègia per posar en valor la utilitat dels processos i mecanismes de participació.
S4.14. Definir uns indicadors en clau de qualitat i inclusivitat
S.7.13. No obligar a utilitzar una plataforma digital de participació en concret.
S9.7 Assegurar el vincle amb el territori a través de la proximitat en la gestió que ofereix la gestió cívica.
S9.6 Creació de vincle social i comunitari a través de la gestió cívica. Creació de teixit social.
S5.6 Establir les responsabilitats d’execució i seguiment
S8.6. Compromís institucional per una formació continuada en l’àmbit de la participació
S4.6. Definir que en alguns àmbits sigui preceptiu un debat amb el territori
S5.15. Garantir l’autonomia local en el disseny dels processos
S9.14 Assegurar la integració als processos participatius de persones sense un dret absolut de ciutadania
S2.5 Garantir el seguiment i l'avaluació dels processos
S4.1 Aprofitar la redacció de la Llei de participació per derogar i substituir les referències normatives a la participació que apareixen en altres l
Participació de la ciutadania en la realització acords institucionals
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S1.12 Promoure mecanismes més enllà del padró municipal
S5.12. Preveure un capítol de drets
S8.1 Establir uns requisits mínims per la qualitat de la participació
S1.3 Facilitar un canvi cultural cap a la democràcia participativa i la innovació
S8.18. Empoderar la ciutadana perquè pugui prendre el control dels processos
S8. 8. Que la llei prevegi la seva pròpia avaluació
S8.15 Establir mínims de qualitat per qualsevol mecanisme participatiu i obligatorietat d’incorporar la perspectiva de gènere i la interseccional
S3.16. Obrir la mirada i establir mecanismes per afavorir una participació inclusiva
S8.2 Compromís d’aportar uns recursos mínims
S5.4. Garantir que els processos es finalitzen al marge dels canvis polítics
S9.1 Governança de l'espai per un òrgan regulat i obert a la participació constant.
S1.5 Acompanyar la regulació amb recursos humans qualificats
Participació transversal intergeneracional i intercultural des de les comunitats municipals
S3.19 Habilitar i reconèixer registres de participants que permetin la participació de persones que no tenen la "ciutadania".
S9.11 La llei ha de perfilar i obrir la possibilitat de gestió cívica i donar-hi seguretat jurídica.
S6.11 Preveure la possibilitat de recompensar o remunerar la participació.
S3.3 Aprofitar la llei per incorporar un glossari que aclareixi els diferents conceptes
S5.9. Adaptar els recursos a les necessitats de territori i la població
S3.9 Establir compromisos en criteris que permetin avançar en la qualitat dels processos
S5.1. Aprofitar la llei per impulsar un canvi de paradigma en les relacions amb la ciutadania
S1.6 Més perfils tècnics especialitzats a tots els nivells administratius
S2.20 No regular les diferents modalitats perquè pot limitar-ne la creativitat
S.7.5. La preceptivitat, tot i les seves limitacions, assegura un mínim de participació.
S5.8. No duplicar els espais de participació
S9.4 Eina per l'afecció institucional crítica. Retorn de l'apoderament a la societat. Major legitimitat
S2.15 Incloure la obligatorietat de fer un mapa d'agents, i una memòria d’actuació, com a eines per facilitar la participació de la diversitat de col·
S1.7 Avançar cap a un model de recursos d'acompanyament/suport a nivell supramunicipal
S1.10 Regulació només de base per a la participació digital
S3.6 Evitar un excés de regulació que permeti la impugnació per part de lobbies
S6.16. Aprofitar els punts Òmnia per a la capacitació digital
S3.7 Facilitar la creació de nous espais de governança amb mirada bioregional, que no coincideixin amb els límits administratius.
S.7.16. Promoure un canvi de cultura participativa més centrada en l’interès comú.
S4.7. Preveure la possibilitat d’establir bioregions intermunicipals per determinats processos
Protecció de la iniciativa ciutadana i comunitària
S.7.12. Prioritzar la dotació de recursos als ens locals en els recursos econòmics.
S3.8. Aportar metodologia o recomanacions per planificar la participació en l'àmbit urbanístic
S8.24. Preveure els impactes de processos transfronterers
S.7.7. Preveure la participació preceptiva com a garantia davant d’ideologies contràries a la cultura participativa.
S5.3. Garantir uns retorns públics i amb dret a aclariment
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir