Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

S9.14 Assegurar la integració als processos participatius de persones sense un dret absolut de ciutadania
S9.13 Graduació del nivell d'implicació ciutadana en la participació en la gestió d'equipaments.
S9.12 Preveure la gestió cívica a una llei dona resposta a una demanda social creixent.
S9.11 La llei ha de perfilar i obrir la possibilitat de gestió cívica i donar-hi seguretat jurídica.
S9.10 Ampliar l'objecte de la participació en la gestió (o de la gestió participativa entre institucions i ciutadania) més enllà dels equipaments
S9.9 Condicionar la concurrència pública als requisits de qualitat-impacte positiu pel que fa als elements de cohesió i democratització de la gestió
S9.8 El funcionament dels equipaments com eina per a la creació de ciutadania.
S9.7 Assegurar el vincle amb el territori a través de la proximitat en la gestió que ofereix la gestió cívica.
S9.6 Creació de vincle social i comunitari a través de la gestió cívica. Creació de teixit social.
S9.5 Adequació de l'oferta a les necessitats de la població.
S9.4 Eina per l'afecció institucional crítica. Retorn de l'apoderament a la societat. Major legitimitat
S9.3 Enfortir l'estructura i recursos de l'Administració Pública per acompanyar a les entitats en la garantia de la qualitat de la participació
S9.2 Assegurar elements de seguiment en els marcs de la gestió participativa.
S9.1 Governança de l'espai per un òrgan regulat i obert a la participació constant.
Derechos e inclusión
Protecció de la iniciativa ciutadana i comunitària
Equipaments: bens comunitaris
S8.28. Destinar recursos a la cerca activa de participants i treballar en espais informals
S8.27 Popularitzar la participació ciutadana
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S8.25. Posar en valor la participació i canalitzar les aportacions de lobbies i grups d’interès
S8.24. Preveure els impactes de processos transfronterers
S8.23. Facilitar la participació en horari laboral
S8.22 Posar en valor la diversitat en la participació
S8.21. Donar cobertura a la participació d’altres col·lectius
S8.20. Incorporar un capítol de drets
S8.19. Utilitzar un llenguatge i un glossari entenedor
S8.18. Empoderar la ciutadana perquè pugui prendre el control dels processos
S8.17. Resoldre i definir la relació amb les consultes prèvies
S8.16. Fixar la obligatorietat d’establir un únic espai de comunicació de referència
S8.15 Establir mínims de qualitat per qualsevol mecanisme participatiu i obligatorietat d’incorporar la perspectiva de gènere i la interseccional
S8.14. Clarificar i diferenciar les diferents formes de participació
S8.13. Possibilitat de remunerar la participació
S8.12. Reconèixer altres mecanismes o modalitats participatives amb especial atenció a les promocionades per la ciutadania
S8.11 Rebaixar el mínim de signatures ciutadanes per impulsar una iniciativa ciutadana
S8.10. Preveure que els òrgans sectorials disposin d’un pla de treball
S8.9. Coordinació dels diferents espais i mecanismes participatius
S8. 8. Que la llei prevegi la seva pròpia avaluació
S8.7. Garantir el retorn i l’avaluació entesa com un procés de millora
S8.6. Compromís institucional per una formació continuada en l’àmbit de la participació
S8.5 Preveure un mecanisme d’avaluació extern que doni garanties de qualitat
S8.4 Valorar la idoneïtat d’obligar per llei a obrir les polítiques públiques a la participació
S8. 3 Establir la obligatorietat d’un Pla de comunicació
S8.2 Compromís d’aportar uns recursos mínims
S8.1 Establir uns requisits mínims per la qualitat de la participació
S.7.19. Evitar la rigidesa en els criteris metodològics a seguir
S.7.18. Vetllar que els espais de deliberació assegurin una participació en igualtat de condicions.
S.7.17. Promoure la cultura participativa des de l’educació
S.7.16. Promoure un canvi de cultura participativa més centrada en l’interès comú.
S.7.15. La superació de determinades barreres a una participació accessible i inclusiva no ha de dependre de la llei de participació, sinó d’altra le
S.7.14. Augmentar la participació passa per connectar-la als interessos de la ciutadania i per comunicar-ne els beneficis.
S.7.13. No obligar a utilitzar una plataforma digital de participació en concret.
S.7.12. Prioritzar la dotació de recursos als ens locals en els recursos econòmics.
S.7.11. Regular l’assignació dels recursos necessaris per promoure la participació ciutadana.
S.7.10. Importància d’ordenar i clarificar la legislació que afecta a la participació
S.7.9. Establir convenis que vinculin les plataformes digitals de participació a un compromís de l’ajuntament a impulsar processos i mecanismes parti
S.7.8. Obligar sempre a fer retorn com a estratègia per posar en valor la utilitat dels processos i mecanismes de participació.
S.7.7. Preveure la participació preceptiva com a garantia davant d’ideologies contràries a la cultura participativa.
S.7.6. La preceptivitat hauria d’anar acompanyada de recursos suficients
S.7.5. La preceptivitat, tot i les seves limitacions, assegura un mínim de participació.
S.7.4. Tenir present que la preceptivitat per si sola no assegura la qualitat de la participació
S.7.3. Establir un document de programació de les accions participatives a desenvolupar en un determinat termini.
S.7.2. Recollir el compromís polític en un document amb validesa jurídica
S.7.1. Promoure la cultura participativa per crear un marc favorable a la participació.
S6.16. Aprofitar els punts Òmnia per a la capacitació digital
S6.15. Facilitar la participació de la ciutadania no organitzada en els espais de participació
S6.14. Preveure mecanismes per facilitar la participació de persones amb diversitat funcional
S6.13 Impulsar mesures per arribar i fer participar els infants i el jovent.
S6.11 Preveure la possibilitat de recompensar o remunerar la participació.
S6.10. Importància d'anar a buscar als llocs naturals on estan les persones i no esperar a que vinguin.
S6.9. Importància de parlar el llenguatge de la ciutadania per atreure'ls a participar.
S6.8 Preveure unes normes de "cortesia" i respecte de la participació per donar seguretat a l'hora de participar.
S6.7 Formar i capacitar en participació per promoure la "cultura participativa"
S6.6 Importància de la transversalitat per fer mecanismes ben ajustats a la realitat.
S6.5. Introduir la participació de manera progressiva
S6.4. Anomenar els instruments de participació d’acord amb el tipus de participació que promouen
S6.3 Clarificar la voluntat política i els marcs en relació als processos de participació
S6.2 Conèixer les necessitats i els temes que preocupen i motiven a participar
S6.1 Posar la persona al centre a l'hora de pensar i promoure instruments de participació
S5.16. Definir bé el marc dels processos
S5.15. Garantir l’autonomia local en el disseny dels processos
S5.14. Foment de la participació corresponsable
S5.13. Pensar mecanismes per fomentar la participació de tothom
S5.12. Preveure un capítol de drets
S5.11 Adaptar els canals de comunicació als perfils de participants.
S5.10. Facilitar la feina dels secretaris municipals
S5.9. Adaptar els recursos a les necessitats de territori i la població
S5.8. No duplicar els espais de participació
S5.7. Aprofitar recursos existents i fomentar el treball en xarxa
S5.6 No fixar obligacions que no es puguin assumir
S5.5. Facilitar uns recursos mínims per poder impulsar processos
S5.6 Establir les responsabilitats d’execució i seguiment
S5.5. Establir uns criteris clars de quan cal impulsar un procés i en quines condicions
S5.4. Garantir que els processos es finalitzen al marge dels canvis polítics
S5.3. Garantir uns retorns públics i amb dret a aclariment
S5.2 Aprofitar per crear cultura participativa
S5.1. Aprofitar la llei per impulsar un canvi de paradigma en les relacions amb la ciutadania
S4.16. Establir un mecanisme de garanties on recórrer quan es vulneren els drets
S4.15. Impulsar un observatori català de la participació
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir