Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.

Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
  • 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
  • 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?

Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball

  • 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
  • 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
  • 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?

Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
  • 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
  • 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
  • 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?

Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
  • 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
  • 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?

Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
  • 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
  • 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
  • 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?

Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)

169 propuestas

A - Col·laboratiu, coordinat i participat
D - Repte 11: Disminuir la bretxa de gènere tant en el marc del sistema de formació i qualificació com en l’accés al mercat laboral
B - Repte 2: Reduir i eliminar la bretxa digital
D - Serveis universals i accessibles
B - Repte 3: Promoure la capacitació i requalificació de les persones treballadores, especialment en competències digitals
D - Sistema transparent
F - Repte 1: Fomentar una major coordinació entre els diferents agents i entitats que treballen envers l’ocupació al territori
A - Repte 2: Definir serveis i programes que s’adaptin a les singularitats territorials
C - Repte 7: Aconseguir una provisió de serveis que incorpori metodologies i recursos innovadors
H - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
C - Adaptat i flexible
C - Repte 12: Reduir la bretxa formativa i combatre l’analfabetisme
C - Un sistema estable
C - Accessible, inclusiu i integrador
C - Especialitzat
D - Sistema àgil i flexible
C -Repte 10: Implicar a les empreses en les accions en el marc del sistema d’ocupació vers les persones pertinents a col·lectius d’atenció prioritària
E - Repte 1. Garantir l’accés als serveis d’ocupació
H - Repte 1: Dissenyar polítiques d’ocupació des dels territoris i per a els territoris on s’han d’aplicar
E - Repte 2. Definir estratègies territorials que responguin a les necessitats reals del territori
F - Repte 5: Cobrir les necessitats de les empreses i aconseguir una major implicació per part d’aquestes
E - Un sistema eficient
J - Repte 5: Fomentar la millora sociolaboral dels col·lectius més vulnerables
F - Repte 5: Cobrir les necessitats de les empreses i aconseguir una major implicació per part d’aquestes
G - Repte 7: Millorar la connectivitat i comunicació amb transport públic del Camp de Tarragona
J - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
F - Repte 7: Afrontar les noves realitats, definint quines seran les professions i competències requerides durant els propers anys
D - Repte 2: Garantir una formació i qualificació flexible, integral i adaptada a les persones
H - Repte 2: Augmentar la coordinació entre els actors del territori
B - Repte 5: Promoure la innovació tecnològica
C - Repte 15: Augmentar la quantitat d’oferta laboral en el mercat protegit
D - Repte 8: Incidir en l’estabilitat del mercat de treball i en la qualitat de les contractacions
F - Repte 9: Mesurar l’impacte real dels programes i les actuacions del sistema d’ocupació de Catalunya
C - Reflexions generals
B - Reflexions generals
B - Tecnològic i innovador
D - Sistema transformador
B - Repte 4: Garantir l’accés universal a la formació i a l’ocupació de qualitat en el sector tecnològic
B - Personalitzat i adaptat
C - Un sistema àgil
C - Un sistema de qualitat
G - Repte 3: Garantir una formació de qualitat, eficaç i adaptada a les necessitats de les persones i entitats del territori
J - Repte 3: Fomentar la coordinació entre les entitats que treballen en l’àmbit de l’ocupació
A - Repte 5: Millorar la provisió dels serveis del sistema d’ocupació
C - Repte 9: Garantir que el treball amb suport sigui un dret de les persones
A - Reflexions generals
C - Col·laboratiu, coordinat i participat
B - Proper, humà i centrat en les persones
I - Repte 9: Disminuir la bretxa digital i garantir la connectivitat al territori
B - Repte 7: Promoure la sostenibilitat en l’àmbit de les noves tecnologies
Resultados por página:
50
Ver todas las propuestas retiradas

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir