Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q)
#estrategiacatalanadocupacio Procés participatiu amb les entitats que conformen el Sistema d’Ocupació de Catalunya
Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.
Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya
- 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
- 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
- 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?
Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball
- 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
- 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
- 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?
Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya
- 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
- 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
- 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
- 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?
Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya
- 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
- 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
- 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?
Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya
- 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
- 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
- 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
- 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?
Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)
169 propostes
Filtra per:
El següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultatsEl següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultatsEs generen duplicitats en el sistema per falta de coordinació entre els...
Eliminar les duplicitats formatives
Fomentar l’especialització de les...
Canviar el teixit productiu per garantir llocs de treball de qualitat...
Fomentar l’adquisició de competències i habilitats digitals de les persones....
Garantir l’entrega d’informació de qualitat de les opcions i sortides...
Adaptat a les necessitats i característiques del territori, les persones i...
Garantir la coherència entre els sistemes de serveis socials i el SOC...
Garantir l’accessibilitat cognitiva del...
Les diferències en la densitat de població i en el tipus d’activitat...
Definir els programes i els serveis d’acord amb les necessitats reals del...
Construcció col·lectiva entre diferents col·lectius – per...
Definir una nova estratègia d’atenció per fer front al sorgiment de nous...
En els terminis d’implementació...
Reducció de la burocràcia
Reduir els elements...
Establir una relació coherent entre l’oferta formativa i educativa, i...
Afrontar les barreres o obstacles amb els que es troben les dones a l’hora...
Augmentar el recolzament a les empreses, per tal que vegin que...
Assegurar una atenció integral a les persones usuàries.
Dissenyar accions...
Garantir que les persones puguin fer una tria lliure, informada i orientada...
Definir cap on es vol anar en cada territori i què és prioritari entre els...
Anticipar els canvis que es produiran en el mercat de treball:...
Ordenar la informació del sistema d’ocupació de Catalunya i posar-la a...
Afrontar la segregació de gènere existent al mercat laboral. Per exemple,...
Apropar el SOC a les necessitats de les empreses.
Definir programes...
Les subvencions solen...
Posar a la persona usuària al centre de l’atenció, treballant en base a les...
Atendre les necessitats de les persones
Ampliar i flexibilitzar les...
Promoure una...
Abordar els problemes de connectivitat i de comunicació presents al...
Garantir la capacitació de les persones treballadores, especialment la...