Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.

Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
  • 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
  • 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?

Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball

  • 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
  • 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
  • 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?

Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
  • 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
  • 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
  • 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?

Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
  • 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
  • 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?

Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
  • 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
  • 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
  • 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?

Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)

169 propuestas

F - Repte 9: Mesurar l’impacte real dels programes i les actuacions del sistema d’ocupació de Catalunya
B - Personalitzat i adaptat
E - Repte 8. Proveir una atenció integral i especialitzada a les persones des de tot el sistema d’ocupació
H - Repte 10: Potenciar la formació per aconseguir ocupació de qualitat
A - Adaptat al territori
G - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d’Ocupació de Catalunya
F - Repte 6: Potenciar l’alfabetització i la transformació digitals
A - Reflexions generals
H - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
B - Repte 5: Promoure la innovació tecnològica
D - Sistema transparent
B - Sistema flexible
I - Repte 5: Oferir serveis d’ocupació adaptats a les necessitats de les empreses
E - Repte 5. Fomentar la valoració per competències en l’àmbit de l’ocupació
G - Repte 7: Millorar la connectivitat i comunicació amb transport públic del Camp de Tarragona
C - Repte 1. Fomentar la igualtat d’oportunitats per accedir a l’ocupació i la plena inserció, evitant la discriminació
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
E - De qualitat
H - Repte 4: Redefinir el model d’oficines de treball del territori
C - Repte 14: Evitar la cronificació de col·lectius en el recurs de demanda d’ocupació
H - Repte 2: Augmentar la coordinació entre els actors del territori
C - Un sistema estable
E - Repte 6. Augmentar la coordinació entre els diferents agents del sistema d’ocupació
B - Col·laboratiu
I - Repte 10: Fomentar el treball digne i de qualitat
C - Repte 17: Garantir/aconseguir contractacions de qualitat de les persones del sector d’ocupació, fomentant una major estabilitat
D - Repte 12: Garantir oportunitats d’ocupació a tothom, especialment a col·lectius especialment vulnerables
C - Repte 11: Obrir oportunitats en nous sectors d’ocupació
J - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
C - Especialitzat
I - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
C - Un sistema de qualitat
J - Repte 4: Millorar l’ocupabilitat de les persones
Reconeixement singularitat i inclusió de la salut mental als Eixos de l'estratègia Catalana per l'Ocupació de Qualitat 2021-2030
D - Sistema ètic
C - Repte 15: Augmentar la quantitat d’oferta laboral en el mercat protegit
F - Repte 1: Fomentar una major coordinació entre els diferents agents i entitats que treballen envers l’ocupació al territori
E - Repte 4. Reduir la bretxa digital
G - Repte 4: Garantir l’accessibilitat i l’agilitat dels serveis d’ocupació
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya
C - Un sistema eficient
E - Sistema àgil
D - Repte 8: Incidir en l’estabilitat del mercat de treball i en la qualitat de les contractacions
D - Repte 10: Disminuir la bretxa digital i analitzar de forma crítica el canvi digital
A - Repte 5: Millorar la provisió dels serveis del sistema d’ocupació
I - Repte 3: Garantir la qualitat i eficàcia de les polítiques actives d’ocupació
A - Repte 4: Generar noves oportunitats d’ocupació
F - Repte 3: Atendre de forma adequada a persones de col·lectius d’atenció prioritària o que requereixin d’una atenció específica
J - Repte 7: Adaptar els programes a les particularitats del territori i del seu teixit empresarial
B - Servei de qualitat
Resultados por página:
50
Ver todas las propuestas retiradas

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir