Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q)
#estrategiacatalanadocupacio Procés participatiu amb les entitats que conformen el Sistema d’Ocupació de Catalunya
Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.
Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya
- 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
- 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
- 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?
Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball
- 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
- 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
- 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?
Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya
- 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
- 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
- 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
- 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?
Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya
- 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
- 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
- 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?
Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya
- 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
- 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
- 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
- 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?
Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)
169 proposals
Filter by:
The form below filters the search results dynamically when the search conditions are changed.
Skip to resultsThe form below filters the search results dynamically when the search conditions are changed.
Skip to resultsGarantir l’obtenció de competències digitals a tota la població
Assegurar...
Garantir l’entrega d’informació de qualitat de les opcions i sortides...
Fomentar la...
Garantir a tothom i partint d’un sistema públic, al ser persones que han...
Afrontar la segregació de gènere existent al mercat laboral. Per exemple,...
Promoure una...
Assegurar l’accés a les ocupacions de futur
Analitzar les oportunitats...
Millorar la capacitació de les persones aturades a partir de la cooperació...
Identificar les necessitats de les empreses permetrà dissenyar formacions i...
Apropar el SOC a les necessitats de les empreses.
Definir programes...
Dissenyar l'oferta formativa en funció de les competències a aconseguir i...
Fomentar l’estabilitat de les persones tècniques que executen els serveis i...
Garantir la capacitació de les persones treballadores, especialment la...
Assegurar la coordinació i connexió entre el SOC i els agents i serveis...
Deixar enrere la concepció de les PAO on les entitats locals...
Garantir que les persones puguin fer una tria lliure, informada i orientada...
Assegurar l’accés de totes les persones a les noves tecnologies, garantint...
Assegurar una atenció integral a les persones usuàries.
Dissenyar accions...
Es planteja que la comarca no és el nivell territorial que millor pot...
Implicar el teixit empresarial més representatiu en els models de...
Es generen duplicitats en el sistema per falta de coordinació entre els...
S’identifica la necessitat de digitalització de moltes empreses
Hi ha molts...
Anticipar els canvis que es produiran en el mercat de treball:...
Promoure la innovació en els mètodes formatius de competències digitals...
Construcció col·lectiva entre diferents col·lectius – per...
Capacitació tècnica a...
Definir una atenció que atengui a les persones al llarg de la seva vida...
Posar a la persona usuària al centre de l’atenció, treballant en base a les...
Garantir la coherència entre els sistemes de serveis socials i el SOC...