Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

S8.11 Rebaixar el mínim de signatures ciutadanes per impulsar una iniciativa ciutadana
S2.1 Valorar adequadament els pros i contres de regular mesures fer facilitar la inclusió als processos de participació
S3.6 Evitar un excés de regulació que permeti la impugnació per part de lobbies
S9.9 Condicionar la concurrència pública als requisits de qualitat-impacte positiu pel que fa als elements de cohesió i democratització de la gestió
S.7.19. Evitar la rigidesa en els criteris metodològics a seguir
S.7.12. Prioritzar la dotació de recursos als ens locals en els recursos econòmics.
S8.7. Garantir el retorn i l’avaluació entesa com un procés de millora
S9.14 Assegurar la integració als processos participatius de persones sense un dret absolut de ciutadania
S8.28. Destinar recursos a la cerca activa de participants i treballar en espais informals
S1.4 Definir i recomanar uns mínims per als mecanismes participatius
S4.1 Aprofitar la redacció de la Llei de participació per derogar i substituir les referències normatives a la participació que apareixen en altres l
S2.9 Garantir uns mínims de recursos/infraestructures per a l'accessibilitat
S5.8. No duplicar els espais de participació
S1.7 Avançar cap a un model de recursos d'acompanyament/suport a nivell supramunicipal
S3.14. Traslladar els criteris de qualitat també als espais digitals
S3.12 Valorar de quina manera la llei pot contribuir a promoure la participació digital
S.7.7. Preveure la participació preceptiva com a garantia davant d’ideologies contràries a la cultura participativa.
S3. 11 No establir la perceptivitat dels processos de participació
S4.2. Fer un mapa o relació de quins són els àmbits o polítiques que actualment regulen o fan referència a processos de participació.
S3.17. La comunicació dels mecanismes deliberatius hauria d’interpel·lar a la diversitat de perfils
S8.25. Posar en valor la participació i canalitzar les aportacions de lobbies i grups d’interès
Derechos e inclusión
S.7.5. La preceptivitat, tot i les seves limitacions, assegura un mínim de participació.
S3.1 Importància d’aprovar un document marc
S2.7 Processos preceptius: equilibri entre constrènyer i garantir una qualitat mínima.
S6.6 Importància de la transversalitat per fer mecanismes ben ajustats a la realitat.
S8.13. Possibilitat de remunerar la participació
S4.6. Definir que en alguns àmbits sigui preceptiu un debat amb el territori
S5.2 Aprofitar per crear cultura participativa
S9.13 Graduació del nivell d'implicació ciutadana en la participació en la gestió d'equipaments.
S8.19. Utilitzar un llenguatge i un glossari entenedor
S4.14. Definir uns indicadors en clau de qualitat i inclusivitat
S.7.11. Regular l’assignació dels recursos necessaris per promoure la participació ciutadana.
S9.11 La llei ha de perfilar i obrir la possibilitat de gestió cívica i donar-hi seguretat jurídica.
S8.27 Popularitzar la participació ciutadana
S8.20. Incorporar un capítol de drets
S3.16. Obrir la mirada i establir mecanismes per afavorir una participació inclusiva
S3.13 Comptar amb els ens supralocals a l’hora de definir quin ha de ser el seu paper.
La participació en la Gestió ciutadana d'equipaments municipals
S8.16. Fixar la obligatorietat d’establir un únic espai de comunicació de referència
S6.16. Aprofitar els punts Òmnia per a la capacitació digital
S.7.3. Establir un document de programació de les accions participatives a desenvolupar en un determinat termini.
S5.7. Aprofitar recursos existents i fomentar el treball en xarxa
S8. 8. Que la llei prevegi la seva pròpia avaluació
S9.12 Preveure la gestió cívica a una llei dona resposta a una demanda social creixent.
S1.6 Més perfils tècnics especialitzats a tots els nivells administratius
S1.3 Facilitar un canvi cultural cap a la democràcia participativa i la innovació
S.7.17. Promoure la cultura participativa des de l’educació
S.7.6. La preceptivitat hauria d’anar acompanyada de recursos suficients
S5.9. Adaptar els recursos a les necessitats de territori i la població
S8.24. Preveure els impactes de processos transfronterers
S5.16. Definir bé el marc dels processos
S3.18 Oferir diverses modalitats combinades per facilitar la participació de la diversitat de perfils.
S2.14 Incloure un capítol de drets a la futura llei
S1.10 Regulació només de base per a la participació digital
S5.5. Establir uns criteris clars de quan cal impulsar un procés i en quines condicions
S9.2 Assegurar elements de seguiment en els marcs de la gestió participativa.
S1.5 Acompanyar la regulació amb recursos humans qualificats
S6.11 Preveure la possibilitat de recompensar o remunerar la participació.
S6.4. Anomenar els instruments de participació d’acord amb el tipus de participació que promouen
S.7.14. Augmentar la participació passa per connectar-la als interessos de la ciutadania i per comunicar-ne els beneficis.
S1.16 Importància de garantir el retorn
S6.7 Formar i capacitar en participació per promoure la "cultura participativa"
S2.5 Garantir el seguiment i l'avaluació dels processos
S4.11 Contemplar la participació digital però sempre garantint els canals analògics i presencials
Equipaments: bens comunitaris
S2.15 Incloure la obligatorietat de fer un mapa d'agents, i una memòria d’actuació, com a eines per facilitar la participació de la diversitat de col·
S4.16. Establir un mecanisme de garanties on recórrer quan es vulneren els drets
S.7.4. Tenir present que la preceptivitat per si sola no assegura la qualitat de la participació
S3.19 Habilitar i reconèixer registres de participants que permetin la participació de persones que no tenen la "ciutadania".
S4.9. Promoure recursos que siguin estructurals
S1.14 Tenir present la diferència entre Barcelona i la resta de demarcacions
S9.7 Assegurar el vincle amb el territori a través de la proximitat en la gestió que ofereix la gestió cívica.
S3.4 Que la llei serveixi per donar garanties i seguretat jurídica
S5.15. Garantir l’autonomia local en el disseny dels processos
S2.3 Establir un document previ obligatori que defineixi un marc i un cert compromís en relació a l'instrument/procés de participació
S3.10. Flexibilitat en les metodologies per no encotillar i limitar la creativitat.
S2.6 Regular els terminis i els temps de la participació
S8.12. Reconèixer altres mecanismes o modalitats participatives amb especial atenció a les promocionades per la ciutadania
S2.18 Enfortir les comissions de seguiment
S4.10 Evitar la terminologia tècnica en la llei
S8.15 Establir mínims de qualitat per qualsevol mecanisme participatiu i obligatorietat d’incorporar la perspectiva de gènere i la interseccional
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S3.9 Establir compromisos en criteris que permetin avançar en la qualitat dels processos
Participació de la ciutadania en la realització acords institucionals
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S8.17. Resoldre i definir la relació amb les consultes prèvies
S.7.8. Obligar sempre a fer retorn com a estratègia per posar en valor la utilitat dels processos i mecanismes de participació.
S4.7. Preveure la possibilitat d’establir bioregions intermunicipals per determinats processos
S.7.9. Establir convenis que vinculin les plataformes digitals de participació a un compromís de l’ajuntament a impulsar processos i mecanismes parti
S8.21. Donar cobertura a la participació d’altres col·lectius
S5.5. Facilitar uns recursos mínims per poder impulsar processos
S1.13 Atendre l’especificitat dels municipis petits
S6.9. Importància de parlar el llenguatge de la ciutadania per atreure'ls a participar.
S5.11 Adaptar els canals de comunicació als perfils de participants.
S1.9 Tenir en compte la bretxa digital
S2.8 Promoure la iniciativa ciutadana per impulsar processos participatius
S3.2 El factor temps és clau per garantir la qualitat dels processos
S.7.2. Recollir el compromís polític en un document amb validesa jurídica
S3.15. Aprofitar la llei per establir la possibilitat de participar a infants i adolescents.
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir