Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q)
#estrategiacatalanadocupacio Procés participatiu amb les entitats que conformen el Sistema d’Ocupació de Catalunya
Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.
Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya
- 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
- 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
- 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?
Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball
- 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
- 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
- 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?
Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya
- 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
- 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
- 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
- 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?
Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya
- 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
- 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
- 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?
Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya
- 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
- 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
- 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
- 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?
Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)
169 proposals
Filter by:
The form below filters the search results dynamically when the search conditions are changed.
Skip to resultsThe form below filters the search results dynamically when the search conditions are changed.
Skip to resultsAssegurar la coordinació i connexió entre el SOC i els agents i serveis...
Garantir la coherència global de les polítiques actives d’ocupació,...
Adaptat a les necessitats i característiques del territori, les persones i...
Ordenar la informació del sistema d’ocupació de Catalunya i posar-la a...
Evitar deixar fora del sistema a bones persones professionals que, per...
Assegurar l’accés a les ocupacions de futur
Analitzar les oportunitats...
Abordar els problemes de connectivitat i de comunicació presents al...
Agilitzar la diagnosi, resposta i realització de formacions en base a les...
Coordinar les entitats que proveeixen serveis d’ocupació en un mateix...
Construcció col·lectiva entre diferents col·lectius – per...
Definir una nova estratègia d’atenció per fer front al sorgiment de nous...
Disminuir la burocràcia...
Apropar el SOC a les necessitats de les empreses.
Definir programes...
Fomentar la conscienciació i sensibilització de les empreses en relació al...
Capacitació tècnica a...
Millorar la connectivitat interna amb transport públic, donat que la mala...
Augmentar el recolzament a les empreses, per tal que vegin que...
La millora de les comunicacions facilitaria la mobilitat de les persones i...
Augmentar la...
Hi ha moltes persones treballadores amb una qualificació baixa
Podria ser...
Assegurar una atenció integral a les persones usuàries.
Dissenyar accions...
Augmentar l’accessibilitat a la formació ocupacional i als programes i...
Frenar el despoblament de certs territoris i municipis facilitant la...
Vincular la realitat empresarial amb l’acompanyament de les persones...
Deixar enrere la concepció de les PAO on les entitats locals...
Definir cap on es vol anar en cada territori i què és prioritari entre els...
Treballar el sentit crític de les persones que formen part del sistema...
Implementar itineraris personalitzats i flexibles de qualificació...
Existència d’un servei de xat...
Incorporar la visió territorial en la definició i aterratge dels programes,...
Identificar les necessitats de les empreses permetrà dissenyar formacions i...
Adaptar la formació als sectors productius del territori
Millorar les...
Reducció de la burocràcia
Reduir els elements...
Garantir la capacitació de les persones treballadores, especialment la...
Aconseguir vincular les necessitats de les empreses, l’oferta de les...
Potenciar els “green jobs”, els quals tindran una importància molt rellevant...
Fomentar l’adquisició de competències i habilitats digitals de les persones....
Dissenyar l'oferta formativa en funció de les competències a aconseguir i...
Garantir la participació de tots els actors del territori
Potenciar les...
Canviar el teixit productiu per garantir llocs de treball de qualitat...
Fomentar la...
Abordar els problemes de mobilitat generats per l’existència d’una xarxa de...
Promoure una aproximació a la feina com a factor d’autorealització...
Garantir l’obtenció de competències digitals a tota la població
Assegurar...
Implicar el teixit empresarial més representatiu en els models de...
Aconseguir major coordinació entre les diferents administracions de les...
Es generen duplicitats en el sistema per falta de coordinació entre els...
Garantir l’accessibilitat universal de tots els centres formatius
Garantir...
Afrontar les barreres o obstacles amb els que es troben les dones a l’hora...
Les subvencions solen...
Definir una atenció que atengui a les persones al llarg de la seva vida...
Millorar la formació contínua, generar itineraris coherents i personalitzats...
Garantir l’accés de la població i de les empreses als serveis del SOC...
Posar a la persona usuària al centre de l’atenció, treballant en base a les...
Utilitzar les dades per a una major coordinació del sistema d’ocupació...