Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

Participació transversal intergeneracional i intercultural des de les comunitats municipals
La participació en la Gestió ciutadana d'equipaments municipals
S.7.14. Augmentar la participació passa per connectar-la als interessos de la ciutadania i per comunicar-ne els beneficis.
S2.17 Incloure mesures proposades pel propi mapa d’agents per facilitar la participació inclusiva.
S1.16 Importància de garantir el retorn
S1.13 Atendre l’especificitat dels municipis petits
Participació de la ciutadania en la realització acords institucionals
S4.10 Evitar la terminologia tècnica en la llei
S2.16 Promoure l’ús de diversitat de llengües per arribar millor a diferents col·lectius
S1.14 Tenir present la diferència entre Barcelona i la resta de demarcacions
S1.15 Fer pedagogia i delimitar bé què s'entén per participació ciutadana i què regula i què no la pròpia llei.
S.7.11. Regular l’assignació dels recursos necessaris per promoure la participació ciutadana.
S3.8. Aportar metodologia o recomanacions per planificar la participació en l'àmbit urbanístic
S3.12 Valorar de quina manera la llei pot contribuir a promoure la participació digital
S4.5 Aprovar els processos de participació en els plens municipals o per decrets d’alcaldia
S2.3 Establir un document previ obligatori que defineixi un marc i un cert compromís en relació a l'instrument/procés de participació
S1.8 Facilitar eines digitals de codi obert i potenciar el Decidim com a infraestructura digital
S4.3 Que la Llei estableixi obligacions i directrius a les administracions supralocals
S3.17. La comunicació dels mecanismes deliberatius hauria d’interpel·lar a la diversitat de perfils
S8.18. Empoderar la ciutadana perquè pugui prendre el control dels processos
S3.19 Habilitar i reconèixer registres de participants que permetin la participació de persones que no tenen la "ciutadania".
S4.4 Aprofitar les consultes públiques prèvies per fer processos de deliberació de qualitat
S5.5. Facilitar uns recursos mínims per poder impulsar processos
S.7.8. Obligar sempre a fer retorn com a estratègia per posar en valor la utilitat dels processos i mecanismes de participació.
S3.10. Flexibilitat en les metodologies per no encotillar i limitar la creativitat.
S5.1. Aprofitar la llei per impulsar un canvi de paradigma en les relacions amb la ciutadania
S5.10. Facilitar la feina dels secretaris municipals
S.7.6. La preceptivitat hauria d’anar acompanyada de recursos suficients
S.7.12. Prioritzar la dotació de recursos als ens locals en els recursos econòmics.
S8.2 Compromís d’aportar uns recursos mínims
S4.2. Fer un mapa o relació de quins són els àmbits o polítiques que actualment regulen o fan referència a processos de participació.
S3.2 El factor temps és clau per garantir la qualitat dels processos
S8.1 Establir uns requisits mínims per la qualitat de la participació
S6.10. Importància d'anar a buscar als llocs naturals on estan les persones i no esperar a que vinguin.
S2.13 Habilitar estratègies de participació digital com a complement a mecanismes presencials
S6.3 Clarificar la voluntat política i els marcs en relació als processos de participació
S5.7. Aprofitar recursos existents i fomentar el treball en xarxa
S8.24. Preveure els impactes de processos transfronterers
S2.15 Incloure la obligatorietat de fer un mapa d'agents, i una memòria d’actuació, com a eines per facilitar la participació de la diversitat de col·
S8.28. Destinar recursos a la cerca activa de participants i treballar en espais informals
Equipaments: bens comunitaris
S9.1 Governança de l'espai per un òrgan regulat i obert a la participació constant.
S9.11 La llei ha de perfilar i obrir la possibilitat de gestió cívica i donar-hi seguretat jurídica.
S9.3 Enfortir l'estructura i recursos de l'Administració Pública per acompanyar a les entitats en la garantia de la qualitat de la participació
S9.8 El funcionament dels equipaments com eina per a la creació de ciutadania.
S9.4 Eina per l'afecció institucional crítica. Retorn de l'apoderament a la societat. Major legitimitat
S9.14 Assegurar la integració als processos participatius de persones sense un dret absolut de ciutadania
S1.17 Preveure mecanismes d’avaluació amb la ciutadania
S6.15. Facilitar la participació de la ciutadania no organitzada en els espais de participació
S5.5. Establir uns criteris clars de quan cal impulsar un procés i en quines condicions
Resultats per pàgina:
50
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir