Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q)
#estrategiacatalanadocupacio Procés participatiu amb les entitats que conformen el Sistema d’Ocupació de Catalunya
Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.
Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya
- 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
- 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
- 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?
Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball
- 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
- 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
- 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?
Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya
- 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
- 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
- 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
- 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?
Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya
- 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
- 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
- 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?
Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya
- 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
- 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
- 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
- 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?
Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)
169 propostes
Filtra per:
El següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultatsEl següent formulari filtra els resultats de la cerca dinàmicament quan es canvien les condicions de la cerca.
Saltar als resultatsOrdenar la informació del sistema d’ocupació de Catalunya i posar-la a...
Fomentar l’adquisició de competències i habilitats digitals de les persones....
Assegurar l’accés a les ocupacions de futur
Analitzar les oportunitats...
Implementar itineraris personalitzats i flexibles de qualificació...
Crear oportunitats laborals al món rural.
Fomentar una agricultura i un...
Fomentar l’estabilitat de les persones tècniques que executen els serveis i...
Treballar el sentit crític de les persones que formen part del sistema...
Posar a la persona usuària al centre de l’atenció, treballant en base a les...
Dissenyar l'oferta formativa en funció de les competències a aconseguir i...
Atendre de forma adequada a les persones de col·lectius cronificats i a les...
Augmentar l’estabilitat del mercat de treball
Garantir la qualitat de les...
Assegurar l’accés de totes les persones a les noves tecnologies, garantint...
Les diferències en la densitat de població i en el tipus d’activitat...
Millorar la connectivitat interna amb transport públic, donat que la mala...
Reducció de la burocràcia
Reduir els elements...
Capacitació tècnica a...
Coordinar les entitats que proveeixen serveis d’ocupació en un mateix...
Canviar el model de relació entre els agents del sistema d’ocupació de...
Disminuir la burocràcia...
Existència d’un servei de xat...
Identificar les necessitats de les empreses permetrà dissenyar formacions i...
Evitar deixar fora del sistema a bones persones professionals que, per...
Millorar la mobilitat de les persones estudiants i treballadores
Millorar...
Garantir l’accés de la població i de les empreses als serveis del SOC...
Dedicar recursos a la formació i dotació d’eines a les persones envers les...
Garantir l’accessibilitat cognitiva del...
Promoure una...
Promoure una aproximació a la feina com a factor d’autorealització...
Anticipar els canvis que es produiran en el mercat de treball:...
Apropar el SOC a les necessitats de les empreses.
Definir programes...
Fomentar la conscienciació i sensibilització de les empreses en relació al...
Generar...
Hi ha moltes persones treballadores amb una qualificació baixa
Podria ser...
Frenar el despoblament de certs territoris i municipis facilitant la...
Definir una nova estratègia d’atenció per fer front al sorgiment de nous...
Implicar el teixit empresarial més representatiu en els models de...
Apropar el SOC a les necessitats de les empreses.
Definir programes...
Fomentar la...
Deixar enrere la concepció de les PAO on les entitats locals...
Analitzar i preveure quines seran les futures ocupacions i quines...
Augmentar la...
En els terminis d’implementació...
La millora de les comunicacions facilitaria la mobilitat de les persones i...
Definir els programes i els serveis d’acord amb les necessitats reals del...
Realitzar sistemes de qualificació accessibles i comprensibles per les...
Garantir la participació de tots els actors del territori
Potenciar les...
Augmentar el recolzament a les empreses, per tal que vegin que...
Atendre les necessitats de les persones
Ampliar i flexibilitzar les...
Canviar el teixit productiu per garantir llocs de treball de qualitat...
Millorar la capacitació de les persones aturades a partir de la cooperació...
Garantir una atenció adequada i de qualitat a les persones sense permís de...
Assegurar una atenció integral a les persones usuàries.
Dissenyar accions...
Garantir la coherència entre els sistemes de serveis socials i el SOC...
Establir línies i estratègies comunes entre els programes, de manera que...
Garantir la coherència global de les polítiques actives d’ocupació,...
Abordar els problemes de mobilitat generats per l’existència d’una xarxa de...
Garantir la qualitat de les condicions de treball de les ofertes
Millorar...
Afrontar la segregació de gènere existent al mercat laboral. Per exemple,...