Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

S2.7 Processos preceptius: equilibri entre constrènyer i garantir una qualitat mínima.
S5.14. Foment de la participació corresponsable
S6.6 Importància de la transversalitat per fer mecanismes ben ajustats a la realitat.
S8.22 Posar en valor la diversitat en la participació
S3.12 Valorar de quina manera la llei pot contribuir a promoure la participació digital
S3.10. Flexibilitat en les metodologies per no encotillar i limitar la creativitat.
S3.6 Evitar un excés de regulació que permeti la impugnació per part de lobbies
S8.11 Rebaixar el mínim de signatures ciutadanes per impulsar una iniciativa ciutadana
Participació transversal intergeneracional i intercultural des de les comunitats municipals
S1.9 Tenir en compte la bretxa digital
S1.6 Més perfils tècnics especialitzats a tots els nivells administratius
S5.16. Definir bé el marc dels processos
S.7.8. Obligar sempre a fer retorn com a estratègia per posar en valor la utilitat dels processos i mecanismes de participació.
S9.14 Assegurar la integració als processos participatius de persones sense un dret absolut de ciutadania
S9.6 Creació de vincle social i comunitari a través de la gestió cívica. Creació de teixit social.
S6.7 Formar i capacitar en participació per promoure la "cultura participativa"
S8.17. Resoldre i definir la relació amb les consultes prèvies
S4.5 Aprovar els processos de participació en els plens municipals o per decrets d’alcaldia
S5.9. Adaptar els recursos a les necessitats de territori i la població
S5.13. Pensar mecanismes per fomentar la participació de tothom
S1.3 Facilitar un canvi cultural cap a la democràcia participativa i la innovació
S8.10. Preveure que els òrgans sectorials disposin d’un pla de treball
S4.10 Evitar la terminologia tècnica en la llei
S8.9. Coordinació dels diferents espais i mecanismes participatius
S2.4 Millorar la comunicació com a element clau per afavorir la inclusió i la participació de qualitat
S1.12 Promoure mecanismes més enllà del padró municipal
S1.5 Acompanyar la regulació amb recursos humans qualificats
S8.20. Incorporar un capítol de drets
S1.18 Regular la millora de les eines d'informació per arribar a tothom i facilitar la participació
S2.13 Habilitar estratègies de participació digital com a complement a mecanismes presencials
S4.2. Fer un mapa o relació de quins són els àmbits o polítiques que actualment regulen o fan referència a processos de participació.
S.7.13. No obligar a utilitzar una plataforma digital de participació en concret.
S.7.15. La superació de determinades barreres a una participació accessible i inclusiva no ha de dependre de la llei de participació, sinó d’altra le
S.7.5. La preceptivitat, tot i les seves limitacions, assegura un mínim de participació.
S5.7. Aprofitar recursos existents i fomentar el treball en xarxa
S3.9 Establir compromisos en criteris que permetin avançar en la qualitat dels processos
S8.27 Popularitzar la participació ciutadana
S8.25. Posar en valor la participació i canalitzar les aportacions de lobbies i grups d’interès
S9.9 Condicionar la concurrència pública als requisits de qualitat-impacte positiu pel que fa als elements de cohesió i democratització de la gestió
S6.3 Clarificar la voluntat política i els marcs en relació als processos de participació
S8.16. Fixar la obligatorietat d’establir un únic espai de comunicació de referència
S9.10 Ampliar l'objecte de la participació en la gestió (o de la gestió participativa entre institucions i ciutadania) més enllà dels equipaments
S8.18. Empoderar la ciutadana perquè pugui prendre el control dels processos
S.7.14. Augmentar la participació passa per connectar-la als interessos de la ciutadania i per comunicar-ne els beneficis.
S8.28. Destinar recursos a la cerca activa de participants i treballar en espais informals
S1.7 Avançar cap a un model de recursos d'acompanyament/suport a nivell supramunicipal
S2.19 Impulsar estratègies que facilitin la participació diversa
S3. 11 No establir la perceptivitat dels processos de participació
S3.3 Aprofitar la llei per incorporar un glossari que aclareixi els diferents conceptes
S3.5. Preveure un òrgan col·legiat de garanties general en l’àmbit català
S.7.7. Preveure la participació preceptiva com a garantia davant d’ideologies contràries a la cultura participativa.
S5.6 No fixar obligacions que no es puguin assumir
S6.10. Importància d'anar a buscar als llocs naturals on estan les persones i no esperar a que vinguin.
S2.5 Garantir el seguiment i l'avaluació dels processos
Derechos e inclusión
S8.13. Possibilitat de remunerar la participació
S8.4 Valorar la idoneïtat d’obligar per llei a obrir les polítiques públiques a la participació
S5.4. Garantir que els processos es finalitzen al marge dels canvis polítics
S8.21. Donar cobertura a la participació d’altres col·lectius
S6.2 Conèixer les necessitats i els temes que preocupen i motiven a participar
S1.8 Facilitar eines digitals de codi obert i potenciar el Decidim com a infraestructura digital
S3.8. Aportar metodologia o recomanacions per planificar la participació en l'àmbit urbanístic
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S4.15. Impulsar un observatori català de la participació
S8.19. Utilitzar un llenguatge i un glossari entenedor
S.7.9. Establir convenis que vinculin les plataformes digitals de participació a un compromís de l’ajuntament a impulsar processos i mecanismes parti
S6.15. Facilitar la participació de la ciutadania no organitzada en els espais de participació
S2.2 Valorar a quines administracions cal aplicar la llei
S3.13 Comptar amb els ens supralocals a l’hora de definir quin ha de ser el seu paper.
S6.16. Aprofitar els punts Òmnia per a la capacitació digital
S9.7 Assegurar el vincle amb el territori a través de la proximitat en la gestió que ofereix la gestió cívica.
S9.11 La llei ha de perfilar i obrir la possibilitat de gestió cívica i donar-hi seguretat jurídica.
S4.9. Promoure recursos que siguin estructurals
S.7.1. Promoure la cultura participativa per crear un marc favorable a la participació.
S3.15. Aprofitar la llei per establir la possibilitat de participar a infants i adolescents.
S2.17 Incloure mesures proposades pel propi mapa d’agents per facilitar la participació inclusiva.
S9.4 Eina per l'afecció institucional crítica. Retorn de l'apoderament a la societat. Major legitimitat
S6.11 Preveure la possibilitat de recompensar o remunerar la participació.
S8.15 Establir mínims de qualitat per qualsevol mecanisme participatiu i obligatorietat d’incorporar la perspectiva de gènere i la interseccional
S4.1 Aprofitar la redacció de la Llei de participació per derogar i substituir les referències normatives a la participació que apareixen en altres l
S2.16 Promoure l’ús de diversitat de llengües per arribar millor a diferents col·lectius
S5.6 Establir les responsabilitats d’execució i seguiment
S5.12. Preveure un capítol de drets
S5.10. Facilitar la feina dels secretaris municipals
S4.3 Que la Llei estableixi obligacions i directrius a les administracions supralocals
S5.2 Aprofitar per crear cultura participativa
S3.16. Obrir la mirada i establir mecanismes per afavorir una participació inclusiva
S3.7 Facilitar la creació de nous espais de governança amb mirada bioregional, que no coincideixin amb els límits administratius.
S3.14. Traslladar els criteris de qualitat també als espais digitals
S8.2 Compromís d’aportar uns recursos mínims
S8. 8. Que la llei prevegi la seva pròpia avaluació
S5.5. Establir uns criteris clars de quan cal impulsar un procés i en quines condicions
S6.13 Impulsar mesures per arribar i fer participar els infants i el jovent.
S.7.4. Tenir present que la preceptivitat per si sola no assegura la qualitat de la participació
S.7.12. Prioritzar la dotació de recursos als ens locals en els recursos econòmics.
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S.7.19. Evitar la rigidesa en els criteris metodològics a seguir
S1.10 Regulació només de base per a la participació digital
S.7.6. La preceptivitat hauria d’anar acompanyada de recursos suficients
S2.9 Garantir uns mínims de recursos/infraestructures per a l'accessibilitat
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir