Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q)
#estrategiacatalanadocupacio Procés participatiu amb les entitats que conformen el Sistema d’Ocupació de Catalunya
Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.
Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya
- 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
- 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
- 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?
Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball
- 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
- 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
- 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?
Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya
- 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
- 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
- 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
- 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?
Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya
- 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
- 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
- 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?
Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya
- 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
- 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
- 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
- 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?
Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)
169 propuestas
Filtrar por:
El siguiente formulario filtra los resultados de búsqueda dinámicamente cuando se cambian las condiciones de búsqueda.
Saltar a los resultadosEl siguiente formulario filtra los resultados de búsqueda dinámicamente cuando se cambian las condiciones de búsqueda.
Saltar a los resultadosGarantir l’accessibilitat universal de tots els centres formatius
Garantir...
Garantir a tothom i partint d’un sistema públic, al ser persones que han...
Evitar deixar fora del sistema a bones persones professionals que, per...
Abordar els problemes de mobilitat generats per l’existència d’una xarxa de...
Fomentar la conscienciació i sensibilització de les empreses en relació al...
Es planteja que la comarca no és el nivell territorial que millor pot...
La impossibilitat per accedir a Internet dificulta l’accés al mercat de...
Coordinar les entitats que proveeixen serveis d’ocupació en un mateix...
Establir una relació coherent entre l’oferta formativa i educativa, i...
Definir una atenció que atengui a les persones al llarg de la seva vida...
Promoure la innovació en els mètodes formatius de competències digitals...
Realitzar sistemes de qualificació accessibles i comprensibles per les...
Assegurar l’accés de totes les persones a les noves tecnologies, garantint...
S’identifica la necessitat de digitalització de moltes empreses
Hi ha molts...
Millorar la connectivitat interna amb transport públic, donat que la mala...
Reducció de la burocràcia
Reduir els elements...
Dedicar recursos a la formació i dotació d’eines a les persones envers les...
Definir una nova estratègia d’atenció per fer front al sorgiment de nous...
Assegurar l’accés a les ocupacions de futur
Analitzar les oportunitats...
Apropar el SOC a les necessitats de les empreses.
Definir programes...
Establir línies i estratègies comunes entre els programes, de manera que...
Millorar la mobilitat de les persones estudiants i treballadores
Millorar...
Crear oportunitats laborals al món rural.
Fomentar una agricultura i un...
Anticipar els canvis que es produiran en el mercat de treball:...
Consensuar i prioritzar els reptes del territori
Garantir l’estabilitat dels...
Garantir que les persones puguin fer una tria lliure, informada i orientada...
Implementar itineraris personalitzats i flexibles de qualificació...
Atendre les necessitats de les persones
Ampliar i flexibilitzar les...
Garantir l’obtenció de competències digitals a tota la població
Assegurar...
Millorar la formació contínua, generar itineraris coherents i personalitzats...
Abordar els problemes de connectivitat i de comunicació presents al...
Vincular la realitat empresarial amb l’acompanyament de les persones...
Assegurar una atenció integral a les persones usuàries.
Dissenyar accions...
Garantir l’entrega d’informació de qualitat de les opcions i sortides...
Definir els programes i els serveis d’acord amb les necessitats reals del...
Incorporar la visió territorial en la definició i aterratge dels programes,...
Garantir la coherència entre els sistemes de serveis socials i el SOC...
Adaptat a les necessitats i característiques del territori, les persones i...
Definir cap on es vol anar en cada territori i què és prioritari entre els...
Agilitzar la diagnosi, resposta i realització de formacions en base a les...
Atendre de forma adequada a les persones de col·lectius cronificats i a les...
Afrontar les barreres o obstacles amb els que es troben les dones a l’hora...
Afrontar la segregació de gènere existent al mercat laboral. Per exemple,...
Augmentar l’accessibilitat a la formació ocupacional i als programes i...
Garantir la qualitat de les condicions de treball de les ofertes
Millorar...
Treballar el sentit crític de les persones que formen part del sistema...
Augmentar l’estabilitat del mercat de treball
Garantir la qualitat de les...
La millora de les comunicacions facilitaria la mobilitat de les persones i...
Construcció col·lectiva entre diferents col·lectius – per...
Es generen duplicitats en el sistema per falta de coordinació entre els...
Apropar el SOC a les necessitats de les empreses.
Definir programes...