Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q)
#estrategiacatalanadocupacio Procés participatiu amb les entitats que conformen el Sistema d’Ocupació de Catalunya
Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.
Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya
- 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
- 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
- 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?
Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball
- 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
- 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
- 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?
Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya
- 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
- 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
- 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
- 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?
Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya
- 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
- 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
- 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?
Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya
- 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
- 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
- 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
- 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?
Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)
169 proposals
Filter by:
The form below filters the search results dynamically when the search conditions are changed.
Skip to resultsThe form below filters the search results dynamically when the search conditions are changed.
Skip to resultsExistència d’un servei de xat...
Garantir l’accessibilitat universal de tots els centres formatius
Garantir...
Fomentar la conscienciació i sensibilització de les empreses en relació al...
Implicar el teixit empresarial més representatiu en els models de...
Canviar el model de relació entre els agents del sistema d’ocupació de...
Disminuir la burocràcia...
Ordenar la informació del sistema d’ocupació de Catalunya i posar-la a...
Establir una relació coherent entre l’oferta formativa i educativa, i...
Abordar els problemes de connectivitat i de comunicació presents al...
Assegurar la coordinació i connexió entre el SOC i els agents i serveis...
Coordinar les entitats que proveeixen serveis d’ocupació en un mateix...
Es planteja que la comarca no és el nivell territorial que millor pot...
Fomentar l’adquisició de competències i habilitats digitals de les persones....
Garantir la coherència entre els sistemes de serveis socials i el SOC...
Generar...
Fomentar la...
Promoure la innovació en els mètodes formatius de competències digitals...
Atendre les necessitats de les persones
Ampliar i flexibilitzar les...
Capacitació tècnica a...
Augmentar la...
Eliminar les duplicitats formatives
Fomentar l’especialització de les...
Promoure una aproximació a la feina com a factor d’autorealització...
Aconseguir vincular les necessitats de les empreses, l’oferta de les...
Assegurar l’accés a les ocupacions de futur
Analitzar les oportunitats...
Incorporar la visió territorial en la definició i aterratge dels programes,...
Realitzar sistemes de qualificació accessibles i comprensibles per les...
Garantir que les persones puguin fer una tria lliure, informada i orientada...
Millorar la connectivitat interna amb transport públic, donat que la mala...
Augmentar l’estabilitat del mercat de treball
Garantir la qualitat de les...
Hi ha moltes persones treballadores amb una qualificació baixa
Podria ser...
Posar a la persona usuària al centre de l’atenció, treballant en base a les...
Atendre de forma adequada a les persones de col·lectius cronificats i a les...
Identificar les necessitats de les empreses permetrà dissenyar formacions i...
Les subvencions solen...
Es generen duplicitats en el sistema per falta de coordinació entre els...
Dissenyar l'oferta formativa en funció de les competències a aconseguir i...
Assegurar una atenció integral a les persones usuàries.
Dissenyar accions...
Millorar la formació contínua, generar itineraris coherents i personalitzats...
Definir una atenció que atengui a les persones al llarg de la seva vida...
Adaptar la formació als sectors productius del territori
Millorar les...
Definir cap on es vol anar en cada territori i què és prioritari entre els...
Anticipar els canvis que es produiran en el mercat de treball:...
Garantir l’obtenció de competències digitals a tota la població
Assegurar...
Garantir l’entrega d’informació de qualitat de les opcions i sortides...
Agilitzar la diagnosi, resposta i realització de formacions en base a les...
Afrontar les barreres o obstacles amb els que es troben les dones a l’hora...
Definir els programes i els serveis d’acord amb les necessitats reals del...
Garantir la coherència global de les polítiques actives d’ocupació,...
Evitar deixar fora del sistema a bones persones professionals que, per...
Establir línies i estratègies comunes entre els programes, de manera que...
Canviar el teixit productiu per garantir llocs de treball de qualitat...
Assegurar l’accés de totes les persones a les noves tecnologies, garantint...
Utilitzar les dades per a una major coordinació del sistema d’ocupació...
Les diferències en la densitat de població i en el tipus d’activitat...
Dedicar recursos a la formació i dotació d’eines a les persones envers les...
Abordar els problemes de mobilitat generats per l’existència d’una xarxa de...