Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q)
#estrategiacatalanadocupacio Procés participatiu amb les entitats que conformen el Sistema d’Ocupació de Catalunya
Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.
Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya
- 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
- 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
- 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?
Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball
- 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
- 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
- 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?
Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya
- 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
- 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
- 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
- 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?
Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya
- 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
- 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
- 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?
Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya
- 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
- 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
- 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
- 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?
Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)
169 propuestas
Filtrar por:
El siguiente formulario filtra los resultados de búsqueda dinámicamente cuando se cambian las condiciones de búsqueda.
Saltar a los resultadosEl siguiente formulario filtra los resultados de búsqueda dinámicamente cuando se cambian las condiciones de búsqueda.
Saltar a los resultadosLa millora de les comunicacions facilitaria la mobilitat de les persones i...
Abordar els problemes de connectivitat i de comunicació presents al...
Augmentar l’estabilitat del mercat de treball
Garantir la qualitat de les...
Millorar la formació contínua, generar itineraris coherents i personalitzats...
Dissenyar l'oferta formativa en funció de les competències a aconseguir i...
Incorporar la visió territorial en la definició i aterratge dels programes,...
Garantir l’accessibilitat universal de tots els centres formatius
Garantir...
Utilitzar les dades per a una major coordinació del sistema d’ocupació...
Assegurar la coordinació i connexió entre el SOC i els agents i serveis...
Les diferències en la densitat de població i en el tipus d’activitat...
Garantir una atenció adequada i de qualitat a les persones sense permís de...
Canviar el teixit productiu per garantir llocs de treball de qualitat...
Hi ha moltes persones treballadores amb una qualificació baixa
Podria ser...
Adaptar la formació als sectors productius del territori
Millorar les...
Garantir l’accés de la població i de les empreses als serveis del SOC...
Existència d’un servei de xat...
Garantir la coherència entre els sistemes de serveis socials i el SOC...
Dedicar recursos a la formació i dotació d’eines a les persones envers les...
Definir una atenció que atengui a les persones al llarg de la seva vida...
Frenar el despoblament de certs territoris i municipis facilitant la...
Apropar el SOC a les necessitats de les empreses.
Definir programes...
Assegurar l’accés a les ocupacions de futur
Analitzar les oportunitats...
Garantir l’accessibilitat cognitiva del...
Es generen duplicitats en el sistema per falta de coordinació entre els...
Garantir la qualitat de les condicions de treball de les ofertes
Millorar...
Posar a la persona usuària al centre de l’atenció, treballant en base a les...
Aconseguir vincular les necessitats de les empreses, l’oferta de les...
Millorar la connectivitat interna amb transport públic, donat que la mala...
Agilitzar la diagnosi, resposta i realització de formacions en base a les...
Consensuar i prioritzar els reptes del territori
Garantir l’estabilitat dels...
Augmentar la...
Establir una relació coherent entre l’oferta formativa i educativa, i...
Definir els programes i els serveis d’acord amb les necessitats reals del...
Adaptat a les necessitats i característiques del territori, les persones i...
Implementar itineraris personalitzats i flexibles de qualificació...
Afrontar la segregació de gènere existent al mercat laboral. Per exemple,...
Apropar el SOC a les necessitats de les empreses.
Definir programes...
Atendre les necessitats de les persones
Ampliar i flexibilitzar les...
Establir línies i estratègies comunes entre els programes, de manera que...
Reducció de la burocràcia
Reduir els elements...
Vincular la realitat empresarial amb l’acompanyament de les persones...
Capacitació tècnica a...
Garantir a tothom i partint d’un sistema públic, al ser persones que han...
Coordinar les entitats que proveeixen serveis d’ocupació en un mateix...
Implicar el teixit empresarial més representatiu en els models de...
Assegurar una atenció integral a les persones usuàries.
Dissenyar accions...
Es planteja que la comarca no és el nivell territorial que millor pot...
Analitzar i preveure quines seran les futures ocupacions i quines...
Abordar els problemes de mobilitat generats per l’existència d’una xarxa de...
Potenciar els “green jobs”, els quals tindran una importància molt rellevant...
Garantir l’entrega d’informació de qualitat de les opcions i sortides...
Assegurar l’accés de totes les persones a les noves tecnologies, garantint...
Promoure una aproximació a la feina com a factor d’autorealització...
Millorar la mobilitat de les persones estudiants i treballadores
Millorar...
Treballar el sentit crític de les persones que formen part del sistema...
Les subvencions solen...
La impossibilitat per accedir a Internet dificulta l’accés al mercat de...
Eliminar les duplicitats formatives
Fomentar l’especialització de les...