Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Per al procés participatiu sobre l’Estratègia Catalana per a l'Ocupació de Qualitat 2021-2030 (ECO-Q), s'ha estructurat el debat en cinc eixos. A continuació, es proposen un conjunt de preguntes guia per a fomentar el debat en cada un dels eixos, al voltant de les quals es convida a les persones participants a realitzar noves propostes; així com comentaris i esmenes a les propostes realitzades per altres persones.

Eix 1: Implicació de les empreses en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 1.1. Quins són els principals reptes des del punt de vista empresarial en relació al mercat de treball?
  • 1.2. Com es pot millorar la relació entre les empreses en el Sistema Públic d’Ocupació? Quins serveis hauria d’oferir? S’han de distingir serveis per la mida d’empresa, tipologia, etc.?
  • 1.3. Com es podria millorar la competitivitat empresarial i la capacitació i competitivitat de la població activa des del sistema d’ocupació?

Eix 2: L’impacte de les noves tecnologies al mercat de treball

  • 2.1. Quins reptes creieu que tindrà el món productiu durant el període 2021-2030?
  • 2.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del Sistema Públic d’Ocupació per fer front als reptes?
  • 2.3. Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel Sistema Públic d’Ocupació? I per accedir als serveis? Canals digitals?

Eix 3: Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 3.1. Com es pot fomentar la inserció laboral dels col·lectius d’atenció prioritària des del sistema d’ocupació?
  • 3.2. Quins serveis s’haurien d’oferir per aquests col·lectius i com s’haurien d’adaptar els serveis d’orientació i formació professional?
  • 3.3. Com es pot fomentar la motivació d’aquests col·lectius a participar al mercat laboral?
  • 3.4. Com es pot millorar la relació entre els agents que han de treballar per ajudar a les persones amb necessitats d’atenció prioritària a posicionar-se millor davant el mercat de treball?

Eix 4: Apoderament de les persones treballadores i el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 4.1. Quines necessitats i reptes planteja el mercat de treball en relació als treballadors i treballadores?
  • 4.2. Quines iniciatives es podrien dur a terme des del sistema d’ocupació per donar resposta a aquests reptes?
  • 4.3. Quins serveis ha d’oferir el Sistema Públic d’Ocupació? Com s’han de prioritzar aquests serveis?

Eix 5: Cooperació i territorialització en el sistema d’ocupació de Catalunya

  • 5.1. Quines iniciatives s’han de dur a terme per aproximar el sistema d’ocupació al territori en línia amb el nou decret?
  • 5.2. Com ha de ser el model d’intervenció integral i de proximitat? Quins serveis? Quines han de ser les fórmules de prestació?
  • 5.3. Hi ha d’haver un model d’oficines de treball compartides?
  • 5.4. Com es materialitza el paper del SOC en base a aquest nou model?

Si la vostra proposta contesta una d'aquestes preguntes, indiqueu-ne el número de referència (p.ex. proposta respecte la pregunta 2.2)

169 propuestas

B - Personalitzat i adaptat
Adaptació al territori
G - Repte 1: Assegurar la coordinació entre tots els agents del sistema d’ocupació de Catalunya
C - Repte 2: Aconseguir llocs de treball de qualitat, estables, amb salaris justos i que permetin la satisfacció de treballadores i empreses
H - Repte 3: Proveir uns serveis des del sistema d’ocupació que responguin a les necessitats de les empreses
Reconeixement singularitat i inclusió de la salut mental als Eixos de l'estratègia Catalana per l'Ocupació de Qualitat 2021-2030
E - Repte 9. Canviar d’una planificació del servei per programes, a una planificació en base a serveis
A - Reflexions generals
G - Repte 5: Fomentar la proximitat i implicació del teixit empresarial i dels sectors professionals a les polítiques actives d’ocupació
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
E - De qualitat
C - Repte 3: Garantir serveis d’ocupació accessibles i adaptats, tant a les necessitats de les persones com dels diferents territoris
F - Repte 1: Fomentar una major coordinació entre els diferents agents i entitats que treballen envers l’ocupació al territori
D - Sistema estable
E - Repte 2. Definir estratègies territorials que responguin a les necessitats reals del territori
D - Repte 5: Posar a l’abast de les persones tota la informació necessària del sistema d’ocupació de Catalunya perquè puguin apoderar-se
Ampliar hores de pràctiques als CP
J - Repte 7: Adaptar els programes a les particularitats del territori i del seu teixit empresarial
B - Reflexions generals
B - Repte 5: Promoure la innovació tecnològica
D - Eficient, de qualitat i mesurable
I - Repte 7: Treballar per l’equilibri territorial, fomentant el repoblament especialment en l’àmbit rural i als micropobles
F - Repte 5: Cobrir les necessitats de les empreses i aconseguir una major implicació per part d’aquestes
H - Repte 6: Millorar les comunicacions a les Terres de l’Ebre
D - Serveis universals i accessibles
Capacitació digital en col.lectius prioritaris
G - Repte 7: Millorar la connectivitat i comunicació amb transport públic del Camp de Tarragona
D - Repte 1: Posar a les persones i a la qualificació professional d’aquestes al centre de les polítiques actives d’ocupació
E - Transparent
E - Accessible, inclusiu, integrador i igualitari
H - Repte 8: Abordar i reduir la bretxa digital
H - Repte 4: Redefinir el model d’oficines de treball del territori
C - Repte 11: Obrir oportunitats en nous sectors d’ocupació
C - Repte 15: Augmentar la quantitat d’oferta laboral en el mercat protegit
A - Repte 4: Generar noves oportunitats d’ocupació
F - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
C - Repte 7: Aconseguir una provisió de serveis que incorpori metodologies i recursos innovadors
C - Repte 5: Garantir la prestació de serveis d’ocupació integrals i estables
D - Repte 13: Promoure la iniciativa emprenedora i la innovació
D - Qualitat del treball
J - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
C - Reflexions generals
C - Especialitzat
H - Repte 10: Potenciar la formació per aconseguir ocupació de qualitat
E - Sistema flexible
E - Reflexions generals
F - Repte 5: Cobrir les necessitats de les empreses i aconseguir una major implicació per part d’aquestes
J - Repte 8: Disminuir la bretxa digital present a la societat
G - Repte 4: Garantir l’accessibilitat i l’agilitat dels serveis d’ocupació
A - Col·laboratiu, coordinat i participat
C - Transparent i obert
E - Repte 1. Garantir l’accés als serveis d’ocupació
I - Repte 5: Oferir serveis d’ocupació adaptats a les necessitats de les empreses
E - Repte 8. Proveir una atenció integral i especialitzada a les persones des de tot el sistema d’ocupació
D - Repte 4: Assegurar l’accessibilitat dels processos de qualificació professional i a les diferents formacions
E - Repte 3. Transversalitzar l’ús de les dades per a la provisió de millors serveis
D - Repte 10: Disminuir la bretxa digital i analitzar de forma crítica el canvi digital
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
E - Repte 6. Augmentar la coordinació entre els diferents agents del sistema d’ocupació
C - Repte 8: Definir estratègies d’atenció a grups de persones, per atendre la dimensió col·lectiva de la necessitat d’ocupació
2.3 Com es podrien aplicar les noves tecnologies en els serveis oferts pel sistema públic d'ocupació
A - Sistema inclusiu
I - Repte 10: Fomentar el treball digne i de qualitat
I - Repte 9: Disminuir la bretxa digital i garantir la connectivitat al territori
E - Repte 11. Facilitar l’homologació i justificació dels programes formatius
G - Repte 2: Planificar, dissenyar i executar les accions des del territori
H - Repte 9: Introduir la perspectiva de gènere en tots els àmbits dels serveis d’ocupació
C - Repte 17: Garantir/aconseguir contractacions de qualitat de les persones del sector d’ocupació, fomentant una major estabilitat
C - Un sistema de qualitat
B - Proper, humà i centrat en les persones
F - Repte 10: Millorar l’orientació que s’ofereix a les persones estudiants en el marc de l’educació secundària obligatòria
E - Repte 4. Reduir la bretxa digital
A - Àgil i flexible
D - Repte 7: Adaptar l’oferta formativa al territori i al mercat de treball, així com fomentar la implicació activa de les empreses en els projectes
C - Un sistema directe
E - Repte 5. Fomentar la valoració per competències en l’àmbit de l’ocupació
C - Repte 9: Garantir que el treball amb suport sigui un dret de les persones
B - Repte 7: Promoure la sostenibilitat en l’àmbit de les noves tecnologies
I - Característiques d'un Servei òptim del Sistema d'Ocupació de Catalunya
B - Repte 6: Fomentar la implementació de noves metodologies de treball
D - Repte 11: Disminuir la bretxa de gènere tant en el marc del sistema de formació i qualificació com en l’accés al mercat laboral
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària i el sistema d’ocupació de Catalunya
J - Repte 3: Fomentar la coordinació entre les entitats que treballen en l’àmbit de l’ocupació
D - Repte 9: Anticipar els canvis que es produiran en el mercat de treball i definir estratègies de resposta
C - Un sistema eficient
C - Un sistema estable
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
F - Repte 9: Mesurar l’impacte real dels programes i les actuacions del sistema d’ocupació de Catalunya
D - Repte 6: Dissenyar una oferta formativa en funció de les competències a aconseguir i un sistema que permeti acreditar competències d'una persona
I - Repte 1: Fomentar la coordinació i el treball en xarxa de les entitats del sistema d’ocupació de Catalunya
J - Repte 6: Millorar la qualitat de l’ocupació
H - Repte 7: Potenciar l’economia de les Terres de l’Ebre
El paper de les Oficines de Treball en les estratègies territorials
A - Repte 5: Millorar la provisió dels serveis del sistema d’ocupació
B - Repte 1: Promoure la digitalització de les empreses
B - Servei de qualitat
Propostes DINCAT Federació Col·lectius d’atenció prioritària: Persones amb discapacitat intel·lectual
A - Repte 2: Definir serveis i programes que s’adaptin a les singularitats territorials
B - Repte 8: Apropar el sistema d’ocupació de Catalunya a les empreses com una eina útil per a aquestes
I - Repte 2: Adaptar les polítiques actives d’ocupació a les necessitats i característiques del territori
Resultados por página:
100
Ver todas las propuestas retiradas

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir