Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Ja podeu debatre sobre els eixos:

Eix 1: compromís institucional  (Explicació de l'eix 1)

Eix 2: les regles del joc  (Explicació de l'eix 2)

Eix 3: les modalitats participatives i metodologia (Explicació de l'eix 3

Eix 4: accessibilitat i diversitat (Explicació de l'eix 4)

Eix 5: necessitats dels municipis petits (Explicació de l'eix 5)

173 propostes

S2.17 Incloure mesures proposades pel propi mapa d’agents per facilitar la participació inclusiva.
S1.15 Fer pedagogia i delimitar bé què s'entén per participació ciutadana i què regula i què no la pròpia llei.
S1.14 Tenir present la diferència entre Barcelona i la resta de demarcacions
S2.3 Establir un document previ obligatori que defineixi un marc i un cert compromís en relació a l'instrument/procés de participació
S3.18 Oferir diverses modalitats combinades per facilitar la participació de la diversitat de perfils.
S5.10. Facilitar la feina dels secretaris municipals
S3.10. Flexibilitat en les metodologies per no encotillar i limitar la creativitat.
S5.1. Aprofitar la llei per impulsar un canvi de paradigma en les relacions amb la ciutadania
S3.7 Facilitar la creació de nous espais de governança amb mirada bioregional, que no coincideixin amb els límits administratius.
S6.8 Preveure unes normes de "cortesia" i respecte de la participació per donar seguretat a l'hora de participar.
S2.15 Incloure la obligatorietat de fer un mapa d'agents, i una memòria d’actuació, com a eines per facilitar la participació de la diversitat de col·
S2.2 Valorar a quines administracions cal aplicar la llei
S6.2 Conèixer les necessitats i els temes que preocupen i motiven a participar
S.7.6. La preceptivitat hauria d’anar acompanyada de recursos suficients
S8.13. Possibilitat de remunerar la participació
S8.6. Compromís institucional per una formació continuada en l’àmbit de la participació
S4.5 Aprovar els processos de participació en els plens municipals o per decrets d’alcaldia
S.7.7. Preveure la participació preceptiva com a garantia davant d’ideologies contràries a la cultura participativa.
S5.8. No duplicar els espais de participació
S5.16. Definir bé el marc dels processos
S4.11 Contemplar la participació digital però sempre garantint els canals analògics i presencials
S8.4 Valorar la idoneïtat d’obligar per llei a obrir les polítiques públiques a la participació
S5.13. Pensar mecanismes per fomentar la participació de tothom
S1.5 Acompanyar la regulació amb recursos humans qualificats
S2.12 Promoure la formació i sensibilització de càrrecs electes i tècnics
S6.15. Facilitar la participació de la ciutadania no organitzada en els espais de participació
S3. 11 No establir la perceptivitat dels processos de participació
S3.13 Comptar amb els ens supralocals a l’hora de definir quin ha de ser el seu paper.
S6.14. Preveure mecanismes per facilitar la participació de persones amb diversitat funcional
S8.16. Fixar la obligatorietat d’establir un únic espai de comunicació de referència
S.7.11. Regular l’assignació dels recursos necessaris per promoure la participació ciutadana.
S5.2 Aprofitar per crear cultura participativa
S9.6 Creació de vincle social i comunitari a través de la gestió cívica. Creació de teixit social.
S6.13 Impulsar mesures per arribar i fer participar els infants i el jovent.
S5.5. Establir uns criteris clars de quan cal impulsar un procés i en quines condicions
S9.3 Enfortir l'estructura i recursos de l'Administració Pública per acompanyar a les entitats en la garantia de la qualitat de la participació
S1.8 Facilitar eines digitals de codi obert i potenciar el Decidim com a infraestructura digital
S3.12 Valorar de quina manera la llei pot contribuir a promoure la participació digital
S8.1 Establir uns requisits mínims per la qualitat de la participació
S.7.19. Evitar la rigidesa en els criteris metodològics a seguir
S2.5 Garantir el seguiment i l'avaluació dels processos
S2.6 Regular els terminis i els temps de la participació
S4.12. Garantir una bona comunicació i difusió
S8. 26 Estimular l’obertura i renovació dels Consells sectorials
S.7.9. Establir convenis que vinculin les plataformes digitals de participació a un compromís de l’ajuntament a impulsar processos i mecanismes parti
S1.4 Definir i recomanar uns mínims per als mecanismes participatius
S8.23. Facilitar la participació en horari laboral
S4.16. Establir un mecanisme de garanties on recórrer quan es vulneren els drets
S5.3. Garantir uns retorns públics i amb dret a aclariment
S4.14. Definir uns indicadors en clau de qualitat i inclusivitat
S8.12. Reconèixer altres mecanismes o modalitats participatives amb especial atenció a les promocionades per la ciutadania
S3.8. Aportar metodologia o recomanacions per planificar la participació en l'àmbit urbanístic
S8.21. Donar cobertura a la participació d’altres col·lectius
S6.9. Importància de parlar el llenguatge de la ciutadania per atreure'ls a participar.
S3.17. La comunicació dels mecanismes deliberatius hauria d’interpel·lar a la diversitat de perfils
S2.18 Enfortir les comissions de seguiment
S8.10. Preveure que els òrgans sectorials disposin d’un pla de treball
S5.6 Establir les responsabilitats d’execució i seguiment
S3.4 Que la llei serveixi per donar garanties i seguretat jurídica
S6.10. Importància d'anar a buscar als llocs naturals on estan les persones i no esperar a que vinguin.
S6.3 Clarificar la voluntat política i els marcs en relació als processos de participació
S4.4 Aprofitar les consultes públiques prèvies per fer processos de deliberació de qualitat
S1.9 Tenir en compte la bretxa digital
S8.2 Compromís d’aportar uns recursos mínims
S3.19 Habilitar i reconèixer registres de participants que permetin la participació de persones que no tenen la "ciutadania".
S8.25. Posar en valor la participació i canalitzar les aportacions de lobbies i grups d’interès
S6.11 Preveure la possibilitat de recompensar o remunerar la participació.
S2.16 Promoure l’ús de diversitat de llengües per arribar millor a diferents col·lectius
S4.3 Que la Llei estableixi obligacions i directrius a les administracions supralocals
S4.8. Atendre les especificitats dels micropobles i municipis petits en la futura llei.
S8.17. Resoldre i definir la relació amb les consultes prèvies
Protecció de la iniciativa ciutadana i comunitària
S9.10 Ampliar l'objecte de la participació en la gestió (o de la gestió participativa entre institucions i ciutadania) més enllà dels equipaments
S4.7. Preveure la possibilitat d’establir bioregions intermunicipals per determinats processos
S8.5 Preveure un mecanisme d’avaluació extern que doni garanties de qualitat
S1.1 Regular preservant l'autonomia municipal
S5.4. Garantir que els processos es finalitzen al marge dels canvis polítics
S4.13. Facilitar l’obtenció de dades dels participants per poder veure a qui estem arribant i a qui no.
S9.9 Condicionar la concurrència pública als requisits de qualitat-impacte positiu pel que fa als elements de cohesió i democratització de la gestió
S5.6 No fixar obligacions que no es puguin assumir
S2.7 Processos preceptius: equilibri entre constrènyer i garantir una qualitat mínima.
S6.4. Anomenar els instruments de participació d’acord amb el tipus de participació que promouen
S.7.5. La preceptivitat, tot i les seves limitacions, assegura un mínim de participació.
S5.7. Aprofitar recursos existents i fomentar el treball en xarxa
S.7.1. Promoure la cultura participativa per crear un marc favorable a la participació.
S1.10 Regulació només de base per a la participació digital
S9.11 La llei ha de perfilar i obrir la possibilitat de gestió cívica i donar-hi seguretat jurídica.
S1.18 Regular la millora de les eines d'informació per arribar a tothom i facilitar la participació
S3.5. Preveure un òrgan col·legiat de garanties general en l’àmbit català
S1.12 Promoure mecanismes més enllà del padró municipal
S3.1 Importància d’aprovar un document marc
S4.9. Promoure recursos que siguin estructurals
Participació de la ciutadania en la realització acords institucionals
S6.6 Importància de la transversalitat per fer mecanismes ben ajustats a la realitat.
S5.14. Foment de la participació corresponsable
S6.16. Aprofitar els punts Òmnia per a la capacitació digital
S4.2. Fer un mapa o relació de quins són els àmbits o polítiques que actualment regulen o fan referència a processos de participació.
S8.22 Posar en valor la diversitat en la participació
S5.9. Adaptar els recursos a les necessitats de territori i la població
S8.9. Coordinació dels diferents espais i mecanismes participatius
Resultats per pàgina:
100
Veure totes les propostes retirades

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir